Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Tagit fram en drös med julsaker.
Har ni fattat att det är första advent på söndag?

14 november 2014, 22:23
Medlem
Nej, eftersom det inte är det. :P

14 november 2014, 22:41
Medlem
Snabbtränat lite, gjort saker i ett mörkt rum i ungefär sju minuter, placerat ut punkter av mörker och ätit frukost.

14 november 2014, 22:47
Medlem
:lol: :10: :01: :37: :12:

14 november 2014, 23:06
Medlem
Ja, jo, när jag tänker efter, så är det faktiskt första advent nu på söndag, tänk va' fort tiden går ibland. Det känns som att julen kommer tidigare och tidigare för varje år... ojojoj... hur ska jag hinna med allt: granen ska griljeras, skinkan skakas, lutfisken lutas, struntet struntas, loftet inredas etc...

14 november 2014, 23:21
Medlem
Schueberird skrev:
Tack, det kan nog behövas både en och sjutton tummar. Om inte annat tar väl pengarna slut innan jag är klar - eller så jobbar jag ihjäl mig för om det är något som det inte kommer råda brist på, så är det saker att göra. Om jag om ett halvår ändå klagar över att jag har för lite att göra, då har jag antagligen fått en knäpp
are
- eller en anställd som är mer maskin än människa
.

Att det sedan är väldigt naivt - alternativt väldigt galet - att tro att jag ska kunna färdigställa ett kommersiellt spelprojekt genom att göra typ alla delar själv behöver vi ju inte låtsas om... Va', vasaru? Är det naivt - alternativt galet - att tro att jag ska kunna färdigställa ett spelprojekt av kommersiell kvalitet genom att göra typ alla delar själv? Nej, inte alls faktiskt!

14 november 2014, 23:37
Medlem
Schueberird skrev:
Ett tips - som jag aldrig följt själv 8-) - är att tidigt lära sig arbeta inom det valda verktygets begränsningar om man vill minska mängden frustration.

Ett annat tips - som jag heller aldrig följt själv - är att börja med små projekt som går snabbt att färdigställa och sedan antingen bygga ut dem allteftersom eller gå vidare med ett projekt som är aningen större än det föregående.

Hur smart man än är, så kommer det verktyg man väljer alltid ha någon form av begränsningar som man måste arbeta inom (eller runt, om man väljer den rutten) - såvida man inte skriver all kod själv, förstås, men då träder andra tipset i kraft.

Schueberird skrev:
Ja, jo, när jag tänker efter, så är det faktiskt första advent nu på söndag, tänk va' fort tiden går ibland. Det känns som att julen kommer tidigare och tidigare för varje år... ojojoj... hur ska jag hinna med allt: granen ska griljeras, skinkan skakas, lutfisken lutas, struntet struntas, loftet inredas etc...

Jag var tvungen att springa och kolla vad det var för datum egentligen... :shock: :01:

Schueberird skrev:
som jag aldrig följt själv

...men så har jag också utvecklat min troligen medfödda tålighet mot frustration till oooaaanade höjjjder med åren - men även fått en ganska stor säck med oavslutade projekt att dras med.

14 november 2014, 23:51
Moderator
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Det finns faktiskt en del grejer för barn på den fronten. Nu tog jag bara en sak ur högen för att han skall kunna komma igång. Scratch blev det. Jag hittade instruktioner på svenska med tips på övningar, och det finns ett community där barnen kan dela sina alster med varandra. Tyvärr är väl sonen inte alldeles busbra på att hantera frustrationer (vilket ju är normalt i den åldern även för någon som inte har olika npf, och synnerligen vanligt när man har det), så vi får väl se om han orkar traggla sig igenom grunderna. Nu skall han faktiskt få träffa en programmerare som jag dejtar. Funkar kemin där kanske det går att lite fint tussa ihop dem kring detta... Peppar peppar...

Hur går det med det här?

Ett tips - som jag aldrig följt själv 8-) - är att tidigt lära sig arbeta inom det valda verktygets begränsningar om man vill minska mängden frustration.

Ett annat tips - som jag heller aldrig följt själv - är att börja med små projekt som går snabbt att färdigställa och sedan antingen bygga ut dem allteftersom eller gå vidare med ett projekt som är aningen större än det föregående.

Mjaa... Sonen har slutat tjata om programmering... Jag tror att han insåg att det var lite mer jobb med det än vad han tänkt sig. Man kunde ju inte göra roliga saker på en gång, utan var tvungen att lära sig de olika funktionerna först. Han kan nog behöva mogna lite mer, träna upp det där med att göra saker stegvis och målberäknat. Programmeraren träffar han imorgon, men vi får väl se om det blir läge att prata programmering eller ej. De kan ju få bekanta sig med varandra först.

15 november 2014, 16:48
Medlem
Varit på Stockholms filmfestival och sett två filmer.

16 november 2014, 21:18
Medlem
Jaså, var det "äta middag" jag sade? Jag tyckte jag sade "musicieren werden können i 4½ timme och sedan äta middag"...

18 november 2014, 04:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.