Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
CodeRedAlert
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Tagit fram en drös med julsaker. Har ni fattat att det är första advent på söndag?
|
14 november 2014, 22:23 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Nej, eftersom det inte är det. 
|
14 november 2014, 22:41 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Snabbtränat lite, gjort saker i ett mörkt rum i ungefär sju minuter, placerat ut punkter av mörker och ätit frukost.
|
14 november 2014, 22:47 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
|
14 november 2014, 23:06 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Ja, jo, när jag tänker efter, så är det faktiskt första advent nu på söndag, tänk va' fort tiden går ibland. Det känns som att julen kommer tidigare och tidigare för varje år... ojojoj... hur ska jag hinna med allt: granen ska griljeras, skinkan skakas, lutfisken lutas, struntet struntas, loftet inredas etc...
|
14 november 2014, 23:21 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Att det sedan är väldigt naivt - alternativt väldigt galet - att tro att jag ska kunna färdigställa ett kommersiellt spelprojekt genom att göra typ alla delar själv behöver vi ju inte låtsas om... Va', vasaru? Är det naivt - alternativt galet - att tro att jag ska kunna färdigställa ett spelprojekt av kommersiell kvalitet genom att göra typ alla delar själv? Nej, inte alls faktiskt!
|
14 november 2014, 23:37 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Hur smart man än är, så kommer det verktyg man väljer alltid ha någon form av begränsningar som man måste arbeta inom (eller runt, om man väljer den rutten) - såvida man inte skriver all kod själv, förstås, men då träder andra tipset i kraft. Jag var tvungen att springa och kolla vad det var för datum egentligen...  ...men så har jag också utvecklat min troligen medfödda tålighet mot frustration till oooaaanade höjjjder med åren - men även fått en ganska stor säck med oavslutade projekt att dras med.
|
14 november 2014, 23:51 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Mjaa... Sonen har slutat tjata om programmering... Jag tror att han insåg att det var lite mer jobb med det än vad han tänkt sig. Man kunde ju inte göra roliga saker på en gång, utan var tvungen att lära sig de olika funktionerna först. Han kan nog behöva mogna lite mer, träna upp det där med att göra saker stegvis och målberäknat. Programmeraren träffar han imorgon, men vi får väl se om det blir läge att prata programmering eller ej. De kan ju få bekanta sig med varandra först.
|
15 november 2014, 16:48 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Varit på Stockholms filmfestival och sett två filmer.
|
16 november 2014, 21:18 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Jaså, var det "äta middag" jag sade? Jag tyckte jag sade "musicieren werden können i 4½ timme och sedan äta middag"...
|
18 november 2014, 04:20 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|