Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Men vadå inte blir av?!?!

14 november 2014, 00:33
Medlem
Incognita skrev:
(ja, den är alltså även trött på sig själv).

Då är det illa!?

Incognita skrev:
Eh va, bidde det ett ANNAT spel nu?!?

Nja, snarare ett parallellt, kommersiellt spelprojekt; jag måste ju tänka lite på karriären/framtiden också. :ugeek: Pågående Thief-mod (fängelseön) är fortfarande pågående och skall(...) släppas till årsskiftet.

Allt som allt har jag två Thief-projekt till (som lades på is för ett tag sedan), varav det ena består av 4-5 moddar (stad, grottor, herrgård och stad igen plus en epilog) ihoplänkade till en helhet och som jag nu alltså avbryter i sin ursprungliga form (men kanske släpper senare någon gång (på ålderns höst?) med varje del som en fristående story eller skänker det jag byggt hittills till Thief-community:n), men återanvänder storyn. Det andra är ett munk-kloster/bibliotek (inspirerat av det labyrintiska biblioteket i Rosens namn), som förklarar titeln på min spelmodstråd och som jag kanske också skänker bort, så att det kommer till användning istället för att bara samla damm på min hårddisk.

14 november 2014, 00:54
Medlem
Say whaaaat?!?

Eller vadå?

VAD.

Jag ska snurra runt skärm och lap top och lägga mig i sängen jämte mannen och slötitta på TV. Det är slutsökt på nya jobb nu, hittade ifs. två till möjliga att skicka ansökan till men lämnar själva grovgörat tills imorgon. Tyar icke mer...

14 november 2014, 00:55
Moderator
Aha. :) Spännande! Håller tummarna som 17 för att du lyckas slå dig in på den kommersiella spelmarknaden.

14 november 2014, 00:58
Medlem
Tack, det kan nog behövas både en och sjutton tummar. Om inte annat tar väl pengarna slut innan jag är klar - eller så jobbar jag ihjäl mig för om det är något som det inte kommer råda brist på, så är det saker att göra. Om jag om ett halvår ändå klagar över att jag har för lite att göra, då har jag antagligen fått en knäpp
are
- eller en anställd som är mer maskin än människa
.

Incognita skrev:
min födelsedag

Jag visste när det var, men glömde bort att den dagen just inföll. Grattis på födelsedagen, hursomhelst!

Senast redigerad av Schueberird 14 november 2014, 01:10, redigerad totalt 1 gång.

14 november 2014, 01:08
Moderator
Jag tror på dig i alla fall.

Och tack!

14 november 2014, 01:09
Medlem
Incognita skrev:
Aha. :) Spännande! Håller tummarna som 17 för att du lyckas slå dig in på den kommersiella spelmarknaden.

Jaså är det det han babblar på om?

Vad bra att en klarsynt människa kom och förklarade kort och koncist. :15:

GRATTIS PÅ FÖÖÖÖÖÖÖDELSEDAGEN!!!
Så här sista året innan ättestupan. Ta noga vara på varje sekund!

14 november 2014, 01:10
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jaså är det det han babblar på om?

Äh, gå och lägg dig. :P

14 november 2014, 01:16
Moderator
Hehe, tack/varsågod och tack! ;)

EDIT: Ah just, sova var ju vad jag skulle göra... Egentligen.

14 november 2014, 01:18
Medlem
Incognita skrev:
Det finns faktiskt en del grejer för barn på den fronten. Nu tog jag bara en sak ur högen för att han skall kunna komma igång. Scratch blev det. Jag hittade instruktioner på svenska med tips på övningar, och det finns ett community där barnen kan dela sina alster med varandra. Tyvärr är väl sonen inte alldeles busbra på att hantera frustrationer (vilket ju är normalt i den åldern även för någon som inte har olika npf, och synnerligen vanligt när man har det), så vi får väl se om han orkar traggla sig igenom grunderna. Nu skall han faktiskt få träffa en programmerare som jag dejtar. Funkar kemin där kanske det går att lite fint tussa ihop dem kring detta... Peppar peppar...

Hur går det med det här?

Ett tips - som jag aldrig följt själv 8-) - är att tidigt lära sig arbeta inom det valda verktygets begränsningar om man vill minska mängden frustration.

Ett annat tips - som jag heller aldrig följt själv - är att börja med små projekt som går snabbt att färdigställa och sedan antingen bygga ut dem allteftersom eller gå vidare med ett projekt som är aningen större än det föregående.

14 november 2014, 21:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.