Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Mm, jag har tittat på sjukt mycket sitcoms också. Inte fullt så konstruktivt kanske, men det fördriver tiden.

4 november 2014, 23:19
Medlem
Incognita skrev:
Mm, jag har tittat på sjukt mycket sitcoms också. Inte fullt så konstruktivt kanske, men det fördriver tiden.

I varje situation gör vi tvåfotingar så gott vi kan. För var det att titta sjukt mycket på sitcoms för att fördriva tiden och stå ut i sorgearbetet efter din hädangångna älskade katt. För mig låter det som en del av en så konstruktiv strategi som rimligen kan begäras av dig med tanke på ditt känslomässiga läge, Inco.

5 november 2014, 02:35
Medlem
Jag var på anställningsintervju, hämtade ut ett tjänstekort till andra jobbet och gick runt i stan med sambo efter det. Satt länge i en kyrka och gick runt i en annan. Fortfarande ateist.

13 november 2014, 20:39
Medlem
Musicerat litegrann.
Gjort klart några grejer och lärt mig ett nytt trick i DromEd.
Tagit en promenad till andra änden av sta'n och handlat några grejer.
Fått ont i benet, men pressat på ändå, och blivit sugen på lakritskonfekt som tröst, men det onda i benet gick över och så även konfektsuget.

Vad har jag gjort mer? Ätit frukost, tvättat håret och förberett dagens middag som snart skall intas.

13 november 2014, 23:24
Medlem
Schueberird skrev:
Under de senaste dagarna har jag börjat bekanta mig med Unreal Engine 4 inför nästa (kommersiella) spelprojekt. Jag har även kollat lite på CryEngine, men valet kommer nog att falla på UE.

..och så finns det ju Unity också, men det verktyget har egentligen en helt annan approach och förlitar sig mer på externa verktyg, medan de ovanstående har mycket mer grejer inbyggt och UE kommer dessutom med källkoden, vilket mycket väl kan komma till användning, så det är en klar fördel. CryEngine ska tydligen vara väldigt svår att jobba med - enligt vad jag läst i alla fall, och saknar fri källkod, men är å andra sidan billigare och ska vara särskilt duktig på stora utomhusscener. UE's utvecklare verkar ha en väldigt öppen attityd till moddare och indieutvecklare, vilket förstås är positivt, men begär å andra sidan 5 procent av alla intäkter från ens spel (men bara om det ger en inkomst, förstås, vilket ju är slutmålet) utöver den förvisso låga licens/uppgraderings-kostnaden.

13 november 2014, 23:53
Medlem
Yes, jag förstår precis. :11:

NOT.

Men förklara för all del inget för det blir inte bättre för det. Huvudvärk älskling, huvudvärk.

13 november 2014, 23:58
Medlem
Ta en magnecyl. Lektionen börjar om fem minuter. :ugeek:

14 november 2014, 00:10
Medlem
Tyst i klassen. Lektionen börjar.

14 november 2014, 00:15
Medlem
Schueberird skrev:
Schueberird skrev:
Under de senaste dagarna har jag börjat bekanta mig med Unreal Engine 4 inför nästa (kommersiella) spelprojekt. Jag har även kollat lite på CryEngine, men valet kommer nog att falla på UE.

..och så finns det ju Unity också, men det verktyget har egentligen en helt annan approach och förlitar sig mer på externa verktyg, medan de ovanstående har mycket mer grejer inbyggt och UE kommer dessutom med källkoden, vilket mycket väl kan komma till användning, så det är en klar fördel. CryEngine ska tydligen vara väldigt svår att jobba med - enligt vad jag läst i alla fall, och saknar fri källkod, men är å andra sidan billigare och ska vara särskilt duktig på stora utomhusscener. UE's utvecklare verkar ha en väldigt öppen attityd till moddare och indieutvecklare, vilket förstås är positivt, men begär å andra sidan 5 procent av alla intäkter från ens spel (men bara om det ger en inkomst, förstås, vilket ju är slutmålet) utöver den förvisso låga licens/uppgraderings-kostnaden.

...och så har vi ju förstås alternativet att bygga sitt spel mer från grunden genom att koda allt själv, till exempel med hjälp av olika API:er, som grund, som till exempel DirectX (eller vad de heter nu för tiden), OpenGL/OpenAL eller dylikt, men då blir det kanske högst troligast en annan/enklare typ av spel beroende på hur duktig man faktiskt är på att koda (eller hur mycket man kan lära sig på så kort tid som möjligt).

Storyn är åtminstone klar - även om jag troligen behöver anpassa den lite för att passa i ett fristående spel (jag skrev den från början till en Thief-mod, som nu troligen aldrig blir av). En del miljöer och gameplay finns också planerat.

Senast redigerad av Schueberird 14 november 2014, 00:33, redigerad totalt 2 gånger.

14 november 2014, 00:29
Moderator
*fniss* Den lektionen är nog bortkastad på min hjärntrötta hjärna också (ja, den är alltså även trött på sig själv).

Eh va, bidde det ett ANNAT spel nu?!?

Jag har varit på jobbinternat, haft huvudvärk, skissat på ett möjligt bokkapitel, hämtat en hyperfebrilt pysslande hyperenergisk son, satt vissa gränser, blivit missförstådd, rett ut det, haft ett väldigt bra djupt samtal med sonen, haft pappersflygplanstävling, lugnat en överneurotisk mamma som skrämt slag på både sig och brorsan över att jag inte varit nåbar på min födelsedag (det där med jobbinternat hade hon visst inte varit så intresserad av att lyssna på), samordnat mig med folk på olika sätt, slagit in svårinslagna paket till dubbelkalas som sonen skall på imorgon, lagat dinkelpasta med tomat- och tonfisksås (MSC-märkt burktonfisk finns äntligen att få tag på igen!), packat sonens skolväska (kändes extra motigt idag, då allt behövde letas efter), högläst Douglas Adams, masserat, dragit en lättnadens suck.

Och nu när jag äntligen får sova så kan jag inte.

14 november 2014, 00:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.