Nu tror även Påven på att: "Allt skapades av att ingenting exploderade" Det är bara att inse: att kristendomen är vid ända.
Så sanna mina ord: Om gud finns, kommer världen att se väldigt annorlunda ut snart.
31 oktober 2014, 00:58
Incognita
Moderator
Re: Antikrist är kommen.
Äh, det där är ju helt förenligt med Bibeln. Först fanns ingenting, och sedan tog Gud ingentinget och skapade himmel och jord, typ. Nu har påven lagt till att det skedde med en stor skräll. Big deal.
31 oktober 2014, 15:36
Zombie
Moderator
Han sade bara ungefär vad de flesta ofundamentalistiska kristna har trott länge. De största elefanterna kovänder (officiellt) sist, det gäller inte bara i katolska kyrkan. Det var länge sedan de gamla stora kyrkorna trodde på Bibelns bokstav.
31 oktober 2014, 21:34
Savanten Svante
Medlem
Zombie skrev:
De största elefanterna kovänder (officiellt) sist
Då ska bara de sista kossorna elefantvända också, så är det klart!
31 oktober 2014, 22:18
Zombie
Moderator
Ja, det går framåt med myrsteg mellan getingsticken.
1 november 2014, 00:09
mogfelat
Medlem
Incognita skrev:
Äh, det där är ju helt förenligt med Bibeln. Först fanns ingenting, och sedan tog Gud ingentinget och skapade himmel och jord, typ. Nu har påven lagt till att det skedde med en stor skräll. Big deal.
Jag trodde att det kallades för Big Bang.
1 november 2014, 17:35
Ufo
Medlem
"Publicerad 2011-01-06" Hur kunde jag fiska upp den där artikeln på DN:s förstasida?