Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Incognita skrev:
Däremot är jag hungrig på mat. Nu. Det är väl onödigt?!

Ja, det är onödigt; sluta genast med det.

9 oktober 2014, 01:28
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Men sluta sukta föööööööööööör i Helsinkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! :10:

Hinner jag cykla till affären? Tydligen nej.

Cykla till ***** [adressen censurerad]. Om de (sic!) har tur, så släpper de in dig.

"Kvinna arresterad för Sveriges största, och enda, lakritsstöt genom tiderna. Kvinnan säger sig ha agerat ensam, men svär sig fri från allt ansvar med hänvisning till sitt stora och hittills obehandlade sockerberoende. Kvinnan flydde från platsen på cykel när larmet gick, men hittades senare i ett dike med fingrarna alldeles svarta av lakrits, men var vid tillfället okontaktbar på grund av att munnen var full av den konfekt som senare kunde identifieras som härstammande från det närliggande, nationella lakritslagret."

9 oktober 2014, 01:53
Moderator
Heureka! Helt out of the blue kom jag plötsligt på den perfekta ingången till delstudien jag håller på med. Det var ju en jäkla tur med tanke på att iag skall presentera vad jag håller på med för en internationell publik nästa vecka. Om jag verkar panikslagen här och tycks ha glömt idén får ni gärna påminna mig om att jag skrivit ner den på ett skrynkligt block i min gröna tygkasse.

9 oktober 2014, 12:18
Medlem
Jag anade att det skulle hända något positivt ganska snart; min erfarenhet är att det ofta blir så, men det kanske lätt glöms bort när det känns som värst.

9 oktober 2014, 18:35
Moderator
Sant. Tillförsikt är bra. Men jag måste ju hinna göra något av idén också, och det är en massa viktiga möten hela tiden. Och nu har jag skrämt upp mig själv över knölar på katten. Bokade in en veterinärtid imorgon. Vete katten när jag skall hinna göra de erforderliga analyserna. Är i akut behov av att tanka energi också, men det skall jag få imorgon kväll och i helgen.

9 oktober 2014, 19:32
Medlem
Blivit slutkörd. Igen.

9 oktober 2014, 20:19
Moderator
Tagit mig till veterinären, är fortfarande där. Knölarna visade sig vara en inflammerad talgkörtel och "gubbvårtor". Puh! Väntar på ett blodprov nu för att se hur det står till med de inre organen. Den gamle gossens torrfodervägran kan tänkas bero på inflammerat tandkött. Tyvärr förvärrar ju blötmaten tandstenen som i sin tur ger inflammation, men de tyckte att han var för gammal för att söva ner och ta bort tandsten på. Det blir tandborste och munskölj istället.

10 oktober 2014, 12:09
Moderator
Njurarna var inte så pigga. :( Det blir strikt diet för den gamle gossen. Inga godsaker. Bara särskilt njurvänligt foder.

10 oktober 2014, 12:54
Medlem
Meppe skrev:
Blivit slutkörd. Igen.

10 oktober 2014, 19:24
Medlem
Noterat att det här forumet har fått 619 nya inlägg sedan 12 september kl. 00:49.

12 oktober 2014, 21:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.