Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Incognita skrev:
Du har faktiskt en mycket behaglig röst till det där behagliga utseendet och sättet.

Om någon upplever mig som charmig, så kan det mycket väl vara mer deras förtjänst än min.

3 oktober 2014, 12:47
Medlem
Vilket i förlängningen betyder att om någon upplever mig som ocharmig, så är det inte mitt fel... :04:

3 oktober 2014, 12:58
Moderator
Hehe, ja, hur vi framstår går knappast att isolera från de samspel och sammanhang vi ingår i. Helt determinerad och hopplöst offer för omständigheterna framstår du dock inte som. ;)

3 oktober 2014, 13:03
Medlem
Köpt sådana här: :08:
Bild

...och tagit en tänkarpromenad, passat på att handla lite, fått en aning motion, musiikki skapilainen, jobbat med DromEd samt haft för avsikt att försköna det finska språket, men gått vidare i livet i tron att jag låtit bli.

8 oktober 2014, 23:07
Medlem
Men sluta sukta föööööööööööör i Helsinkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! :10:

Hinner jag cykla till affären? Tydligen nej.

8 oktober 2014, 23:31
Moderator
Jag gillar inte smågodis, så jag är immun mot just den sortens frestelser. Puh! Blev istället lite glad inombords över den så typiskt schueberirdianska stilen på inlägget.

8 oktober 2014, 23:39
Medlem
Det är inte vilket smågodis som helst, utan finsktillverkad lakrits i egen förpackning.

8 oktober 2014, 23:56
Moderator
Sure, men det är fullt av socker och slaktavfall och aromer och färgämnen och konstistensgivare. Yummie...

9 oktober 2014, 00:02
Moderator
Däremot är jag hungrig på mat. Nu. Det är väl onödigt?!

9 oktober 2014, 00:03
Medlem
Slaktavfall. :lol: Det ordet använder du bara för att det ska låta äckligare. :10:

Då ska vi se vad det står på påsen: socker, vetemjöl, stärkelsesirap, melass, ammoniumklorid, vegetabiliskt fett, gelatin, lakritsextrakt, salt, E422 (glycerol), arom, E153 (vegetabiliskt kol) och E120 (karminsyra), men slaktavfallet har de visst glömt skriva ut, eller så innehåller det inget slaktavfall - om du inte med slaktavfall menar de kochenillsköldlöss (honor till yttermera visso) som MÖÖÖRDATS för att jag ska kunna snaska i mig lite lakritskonfekt. Karminsyran kan dock, enligt Livsmedelsverket, orsaka svåra allergiska reaktioner (för den som är allergisk), så där gäller det att ha lite koll.

Visst, gelatinet är troligen tillverkat av hud/fett från gris eller ko (fast det skulle i och för sig kunna vara frågan om vegetabiliskt gelatin (agar (E406))), vilket man kanske kan benämna slaktavfall, men huden/fettet är ju knappast tillsatt direkt till produkten ifråga. Dock kan man ju tycka att karminsyra torde vara onödig när det finns bär som borde kunna ge tillräckligt stark färg, fast det blir kanske mycket dyrare att tillverka då.

9 oktober 2014, 01:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.