Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Schueberird skrev:
I övrigt musicieren haben gewerden.

...och så har jag tagit en paus, cyklat till naturen och orienterat lite lätt medelst vandring.

18 september 2014, 00:20
Moderator
Vaknade mitt i natten av att jag drömde att mellanvården (från BUP) skulle till mig; insåg att den faktiskt skulle det; ställde klockan i tid.
Drömde mardrömmar om att jag befann mig på fel ställe, gick vilse och missade mellanvården.
Vaknade groggy men lyckades pallra mig in i duschen och röja hemmet hjälpligt och få i mig lite frukost.
Hade mellanvården här. De är SÅ BRA! Fick en massa bra input på hur jag kan få till bättre struktur runt sonen och även cred för vad jag redan gör bra.
Packade ihop grejer och tog mig till jobbet, läste seminarieunderlag på vägen.
Gick igenom forskningsmaterial.
Lunchade med kollegor.
Deltog i seminarium med japansk demensomsorgsforskare.
Gick igenom forskningsmaterial.
Åkte en jämrans massa kollektivtrafik och skrev en låååååång att-göra-lista.
Tränade pilates.
Åkte hem och lagade mat a la Cajsa Varg och tömde diskmaskinen och hittade ett förkommet passerkort.

Jag tycker faktiskt att jag varit riktigt duktig idag, särskilt om jag betar av saker på den nya att-göra-listan också (får se hur långt orken räcker). Men först äta! Maten är snart klar.

23 september 2014, 19:07
Medlem
Dags att börja reda ut allt jag trasslat in mig i senaste dygnet. Börjar från början och fortsätter ditåt som jag drog fram.

24 september 2014, 21:39
Medlem
Sovit länge, länge.
Sedan har jag ätit frukost fram tills nu och läst DN. Nu ska jag ev. ägna mig åt viss kroppsvård. Har lite träningsvärk efter träningen i förrgår (förgår - hur skrivs det?) men långtifrån tillräckligt.

27 september 2014, 16:07
Medlem
Fått bevisat att man får annorlunda sökresultat om man skriver "online" i google än om man skriver "internet". Sedan har jag också insett att jag vet saker som "experten" hoppas på. Och så logga jag in på facebook.

27 september 2014, 22:53
Medlem
Städat och till min stora glädje insett att vi fått plastinsamling i soprummet.

30 september 2014, 11:53
Medlem
Sovit och tittat på flera avsnitt av True Detective. Allt detta i efterdyningarna av den extremt händelserika och angenäma dagen som var igår.
Har en massa svamp att rensa också, uppvuxen vid Kymlinge spökstation. :geek:

2 oktober 2014, 20:47
Medlem
Åkte du med Silverpilen?

Jag har pratat med min favoritkassörska. Det var knappt en hel mening, men det är ett jättelikt framsteg. :10:

3 oktober 2014, 04:41
Moderator
Heja, heja! Du charmade nog skiten ur henne. Du har faktiskt en mycket behaglig röst till det där behagliga utseendet och sättet.

Jag har utkämpat en dust med sonen om klädsel OCH fått honom till skolan både nöjd och i tid - och i rena kläder. Puh! :)

Igår var jag en mycket tålmodig och pedagogisk förälder när de låste sig för honom. Jag fick faktiskt en röd ros (bokstavlig talat) av ett gäng grabbar som stod och tittade på hela tiden. Först trodde jag att de drev med mig - så häpen blev jag. Sedan gav de en till sonen också, och han blev så glad att jag lyckades få i honom frukt, äntligen, och höja blodsockret på honom, och sedan gick det som en dans.

3 oktober 2014, 08:42
Medlem
Incognita skrev:
Heja, heja! Du charmade nog skiten ur henne.

:) Nja, nu ska vi inte överdriva... Det var förvisso ett framsteg att överhuvudtaget mumla fram mer än enstaka ord till en verklig person, men "charma skiten ur" är inte vad jag skulle kalla det... Det var nog närmare ett fall av "skäggig gubbe som mumlar".

Det där uttrycket ger mig för övrigt konstiga bilder i huvudet (om man betänker vad det konkret faktiskt betyder)... :? :04:

Incognita skrev:
Jag har utkämpat en dust med sonen om klädsel OCH fått honom till skolan både nöjd och i tid - och i rena kläder. Puh! :) Igår var jag en mycket tålmodig och pedagogisk förälder när de låste sig för honom. Jag fick faktiskt en röd ros (bokstavlig talat) av ett gäng grabbar som stod och tittade på hela tiden. Först trodde jag att de drev med mig - så häpen blev jag. Sedan gav de en till sonen också, och han blev så glad att jag lyckades få i honom frukt, äntligen, och höja blodsockret på honom, och sedan gick det som en dans.

Du får mig att osökt tänka på Cookie Mueller, som jag nyligen lärt mig om i P1:s Stil - med den skillnaden att du råkar ut för snällare, vilda saker. Hur lyckas du?

3 oktober 2014, 12:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.