Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Vilka medicinerar? Med vad - och mot vad? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vilka medicinerar? Med vad - och mot vad?
Som rubriken.

Själv tar jag, sen tre dagar nu, Voxra mot depression.

24 juni 2009, 20:58
Medlem
Inlägg Re: Vilka medicinerar? Med vad - och mot vad?
Fluoxetin, mot depression.

Och ibland öl, mot förnuftigt tänkade! :)

24 juni 2009, 21:03
Medlem
:) Haha, jag får väl lägga till att jag också medicinerar mot förnuftigt tänkande emellanåt, fast med vin då. (Torrt, kallt men ej gratis.)

24 juni 2009, 21:08
Medlem
Och just det. Stilnoct, mot dassig sömn.

Fast den där jävla tabletten vet jag egentligen inte vad jag ska tycka om. Jag har läst massor av skräckhistorier om den, och första gången jag fick den utskriven (för kanske 10 år sen) berättade ingen hur den funkade. Så jag tog en och trodde jag skulle bli sömnig.

Det blev jag inte.

Dagen därpå vaknar jag och undrar om det är MENINGEN att man ska få fördubblat sömnbehov. Inte förrän på kvällen när jag sätter mig vid datorn inser jag att jag har chattat hela natten, och inte har ett enda minne av det..

Men det är ju ingen fara alls, om man jämför med skräckhistorierna på flashback..

Och tyvärr är det ungefär den tabletten som funkar på mig, snällare sömntabletter får jag myrkrypningar av, eller så funkar de inte.

Att det ska vara så jävla svårt med sömn!

29 juni 2009, 10:18
Medlem
Kom på att jag glömde skriva att jag tar Melatonin också, vet inte om det skulle kunna vara nåt för dig, Svante? Skrev ju om det i en annan tråd här häromdan.

29 juni 2009, 14:07
Medlem
Theralen, propavan, imovane & stilnoct mot grava sömnsvårigheter. Funkar hyffsat om man överdoserar.

29 juni 2009, 14:44
Medlem
Folivora skrev:
Kom på att jag glömde skriva att jag tar Melatonin också, vet inte om det skulle kunna vara nåt för dig, Svante? Skrev ju om det i en annan tråd här häromdan.

Jag har läst om melatonin, och föreslagit det till min läkare. Men det finns nåt (minns inte/förstod inte vad) som säger att det inte funkar/inte passar mig.

Med tanke på allt bra han har gjort innan så tar jag honom på allvar! :)

29 juni 2009, 21:41
Medlem
Hm. Läs på och ta dig en funderare. Kom också ihåg att många läkare inte är jättepigga på att skriva ut Melatonin, då detta av oförklarlig anledning numera kräver att psykoknasläkaren ansöker om licens. I USA, Kanada och Storbritannien säljer man melatonin i vanliga affärer.

30 juni 2009, 00:21
Medlem
Jag äter litium för att hålla min bipolaritet i schack samt levaxin (sköldkörtelhormon) därför att litium ofta påverkar sköldkörteln till underproduktion.
Vid behov, som på våren vilken jag är väldigt känslig för – plötslig och intensiv ljusbombning i hjärnan skulle jag kalla det – Zyprexa för att minimera risken att jag blir manisk.
Därutöver och sällan och väldigt restriktixt Imovane för att sova samt Sobril för att ta mig igenom de jobbigaste dagarna.

30 juni 2009, 02:01
Medlem
Savanten Svante skrev:
Och ibland öl, mot förnuftigt tänkade! :)

Blev du alldeles för nuftig?

31 juli 2009, 15:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 40 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.