Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag tog jag en paus från skriptarbetet och började bygga den sista delen som ska ingå i den slutliga flykten. Terrängen är på plats och det mesta av ruumbrascharna plus ljuset och några objekt. Cellantalet har förstås gått upp, men jag har fortfarande ungefär 800 till godo.

Typfel rättat /mod. Zombie


13 september 2014, 05:14
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag fortsatt med byggandet av den sista delen av den slutliga flykten, fått en idé som ger spelaren fler alternativ (och mer frihet) i slutet och fortsatt med save/load-säkringen, skriptdokumentationen och kodtillsnyggningen (14 odokumenterade och 3 osäkrade skript kvar).


13 september 2014, 18:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
12 odokumenterade och 2 osäkrade skript kvar.


14 september 2014, 03:05
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag framförallt börjat bekanta mig med Blender, så nu kan jag i alla fall någotsånär de allra basalaste av grunder.


15 september 2014, 03:02
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
86/122
387

Idag har jag avslutat save/load-säkringen, skriptdokumentationen och kodtillsnyggningen, samt byggt klart den sista delen av den slutliga flykten.


16 september 2014, 17:19
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ikväll har jag byggt ett snyggare staket som ersätter det provisoriska.

...och så en skärmdump:
Bild


17 september 2014, 00:34
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
87,6/122
131

Sedan senast har jag byggt klart det sista av tilläggsområdena, så nu är all terräng på plats - igen (inklusive alla tillägg alltså), och idag har jag skrivit första delen av ett skript till en cool effekt, som ska användas i sista tillägget, och implementerat delar av den i DromEd. Hur effekten ser ut är hemligt, men jag kan säga så mycket som att beräkningarna inkluderade vektoranalys i tre dimensioner.


21 september 2014, 20:18
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu är det bara finjusteringar kvar på aktuell specialeffekt (partiklarna ska få ny färg, rör ska dras och skriptet justeras litegrann), men det tar jag imorgon.


22 september 2014, 04:37
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
88/122
167

Klàrt!


22 september 2014, 21:56
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag justerat några grejer nere i kloakerna och gjort dem lite intressantare samt bättre bundit ihop två andra delar i samband med detta.


23 september 2014, 23:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron