Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Savanten Svante
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Alef. Vad heter första bokstaven på arabiska?
|
28 augusti 2014, 23:10 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Efter mitt "jag vill lära mig hebreiska"-infall för 6 år sedan känner jag igen namnet på den bokstaven. Den är ju dessutom någotsånär lättåtkomlig där jag drar fram. Och för den delen är det väl ett under att jag ännu har kvar min signatur... Vissa saker ska jag inte leka matematiker med. Men det här gången var det faktiskt inte jag som börja, oberoende hur många blåskärmar det resulterat i.
|
28 augusti 2014, 23:12 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Det har jag ingen aning om. Jag skulle inte ens känna igen min signatur på arabiska.
|
28 augusti 2014, 23:13 |
|
 |
Mats
Medlem
|
Alif och den ser ut så här: ا
|
28 augusti 2014, 23:14 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Som svar på trådfrågan: Börjat undra om det är möjligt att jag inte förstör allt jag kommer i kontakt med.
|
28 augusti 2014, 23:16 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Hunnit inse att det var oändligt smartare att dra till tyska amazon än youtube.
|
29 augusti 2014, 08:11 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Undrar vad den första bokstav som någonsin skrevs på arabiska heter. Sedan kan man gå vidare och undra vilket alfabet det var respektive vilken som var den första bokstaven med nuvarande alfabet respektive om "nuvarande alfabet" kan ha olika definitioner, i vilken utsträckning "arabiska" kan det… alla associationer till oändlighet helt slumpmässiga. Och vad heter sånhär omatematisk [oändlighet?]? Beth-oändlighet?
|
29 augusti 2014, 16:32 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Tvivlar på att det framgått tydligt vad som startade oändlighetsdiskussionen och jag vill inte skriva det öppet, men tack för kommentaren om slumpen. Den minskade på äggröran i min hjärna.
|
29 augusti 2014, 17:38 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
Det framgår aldrig tydligt (eller ens alls) vad några av dina inlägg handlar om (förutom möjligen i enstaka undantagsfall).
|
29 augusti 2014, 23:16 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Blivit arbetslös och således skrivit in mig på arbetsförmedlingen. Dödat en fågel som katten fångade men inte klarade av att döda ordentligt.
|
1 september 2014, 13:40 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|