Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Chatt? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Chatt?
Finns det några planer på att installera en chatt på forumet?

26 mars 2014, 13:31
Medlem
Inlägg Re: Chatt?
Frågan om chatt har stötts några gånger.
Tyvärr så används aspieforum alltför ofta som spelplan för att reda upp konflikter som blossat upp annorstädes. Vilket ger en oproportionerlig arbetsbörda för de som modererar här.

Men enskilda användare har skapat alternativ, vilket har uppmuntrats.

26 mars 2014, 15:31
Medlem
Finns det chattar som har koppling till detta forum? Kanske kan locka folk det? Tvärdött hära ju, ni måste ju fåhit fölkkk!

24 augusti 2014, 20:41
Moderator
Några tankar från
moderator
:

Ni är ju några medlemmar som har försökt med chatt, som ni då har annonserat här. En trevlig idé tycker jag: de som vill lägga ner arbetet gör det, och kan chatten och det här forumet dra medlemmar till varandra är det ju bara att tacka och ta emot. Samtidigt fungerar respektive ställe självständigt och man behöver inte ta ansvar för varandras stämning eller moderering – eller man kan åtminstone satsa på det tills man ser något annat.

Chatt i forumets regi däremot, där känner åtminstone jag likadant som jag har gjort förut: det är inget jag kan ta vare sig tekniskt eller modereringsansvar för. Se också Ufos (admins) inlägg ovan. Ytterligare eller aktivare moderator kan förstås önskas, men då måste hen, precis som nya medlemmar, tas någonstans ifrån eller jag genom något mirakel bli frisk från min Aspergersjuka. (Talar bara om mig här; Inco kan svara för sig själv.)

Jag undrar också hur en sådan chatt skulle locka mer folk när inte era egna försök har lyckats.

Men ja, visst vore det trevligt med mer folk här. Gör reklam för forumet där ni kommer åt kanske, ni som har era vägar även åt andra håll? – men kanske utan att ge orealistiska förväntningar innan de kan infrias…

25 augusti 2014, 00:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.