Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Hängslena är klara. Nu återstår bara några kosmetiska justeringar och så lär jag väl testa allt mer (senare).


19 augusti 2014, 15:26
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag ägnat mig åt att snygga till den senaste koden, tagit bort viss redundans och optimerat där det gått. Jag upptäckte även att det faktum att skriptkod kan aktiveras även i redigeringsläget kan få DromEd att krascha, eftersom viktiga inställningar i vissa av mina skript inte initieras korrekt då och blev alltså tvungen att hitta på ett sätt att detektera vilket läge skriptet kör i, vilket i slutändan resulterade i att jag avancerade ett pinnhål i mitt kodande och gjorde en grej som jag länge tvekat inför och därför skjutit upp. (Thiefskript skrivs förresten i (kompilerad) C++.)

Jag byggde även om lite på ett ställe, vilket blev mycket bättre och sparade även lite celler (som steg lite efter förra rapporten, eftersom jag var tvungen att justera terrängen på ett annat ställe där det var hål i ljudväven igen).


20 augusti 2014, 03:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
68/120
1320

Sedan senast har jag gjort klart masktjoflänget, slutfört en bonusgrej i fängelset, justerat fotstegsljud, snyggat till kamerafiltren för mina övervakningskameror, lagt till ett extra pussel kopplat till övervakningskamerorna och fängelsedirektören, byggt om och justerat ett område under fängelsets övre nivåer, så att det ska kunna användas till en viktig del av huvudhandlingen, och skrivit ett antal nya skript till diverse specialeffekter, vilket också avsevärt har reducerat antalet behövliga objekt (med ett skräddarsytt skript kan det räcka med ett eller två objekt istället för typ tio) plus en del annat (bland annat har jag snyggat till mitt fejkvattenskript så att det fungerar smidigare tillsammans med maskarna).


28 augusti 2014, 21:51
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
bland annat har jag snyggat till mitt fejkvattenskript så att det fungerar smidigare tillsammans med maskarna.


Och eventuella framtida, för tillfället okända, behov.


28 augusti 2014, 21:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag hann jag med att skriva ett skript som gjorde att det som tidigare krävde 18 objekt nu bara behöver två. Senare ska jag gå igenom andra specialeffekter och se om jag kan spara objekt för dem också.


29 augusti 2014, 01:14
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
82/122
1320


29 augusti 2014, 23:20
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
I korthet kan man säga att jag har kodat en hel del de senaste dagarna och det kommer jag fortsätta med imorgon. bland annat har jag optimerat hiss-systemet och inlett det stora arbetet att save/load-säkra mina skript (vilka utgörs av ungefär 5000 rader kod som behöver gås igenom från början till slut). Samtidigt passar jag på att optimera och snygga till övrig kod.


2 september 2014, 02:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
5000 rader är förresten försvinnande lite jämfört med vad ett fristående projekt skulle gå på, men det är en intressant aptitretare och ett sätt att komma in i kodsvängen igen och bli lite varm
(alternativt fisljummen)
i kläderna på innan jag kanske sätter igång med något annat.


2 september 2014, 03:08
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag passar även på att dokumentera varje skripts funktion. Koden är, i befintligt skick, sparsamt kommenterad - eller, som det brukar heta, "självkommenterande".


2 september 2014, 11:03
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag fortsatt med save/load-säkringen och optimerat resursanvändningen samt testat olika sätt att synka en rotation med en translation och funderat på om det kan vara dags att åter ta fram kursboken i statistik.


3 september 2014, 05:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron