Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Gått på och mellan museum och på stan.


3 augusti 2014, 11:50
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Aha!
Vilket mausoleum var intressantast? Eller museum då.

Jag orkar inte ens skämta idag.
Försökte skicka iväg ansökan om vab elektroniskt på FK's sida men blev utkastad varje gång innan det var klart. :05:


3 augusti 2014, 12:03
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:09: Happy, happy, happy! :09:

Sömn, helkroppsmassage med en extremt happy ending provided by sambo, kommande möhippa för bästa vän och ena barnets skolrelaterade frågetecken som rätats ut is causing this sinnesstämning.

Vårt hemliga språk, engelskan, är inte hemligt längre. De förstår ju allt!!! Det har flyttat hit(till gården) en engelskspråkig pojke under sommaren och nu fattar de precis allt, de där hemska barnen. :04:
På-språket funkar inte heller. Jag måste lära mig tyska eller nåt...jahwohl

Katterna har lärt sig att vara på gården med oss utan koppel - så härligt att se deras glädje över friheten att få springa rakt upp i ett träd eller över en hel gräsmatta, rusa mot en kaxig skata och nästan nudda stjärtfjädrarna.

Och så har u.t. svängt ihop en låtbörjan med eget pianospelande och en vox. Det funkar ju. Ska öva varje rast nu.


12 augusti 2014, 01:03
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag glömmer att kliva på bussar och glömmer att kliva av bussar... Fjädrar i min lilla låda vad det skall vara komplicerat att ta sig till kontoret då! Idag kom jag åtminstone ihåg kontorsnycklarna, vilket väl får ses som ett framsteg. En fördel med den envist såsiga semesterhjärnan är åtminstone att den är rätt snabb på att sortera bort onödigt invecklade och perifera teoretiska resonemang och ovidkommande detaljer. Det skall gudarna veta behövs i arbetet med den här snåriga texten. Antingen hade jag före semestern en förmåga bortom alla gränser att hålla isär olika abstraktionsnivåer eller så var jag alldeles osedvanligt förvirrad. Mitt semestrade och till arbetet återkomna jag är just nu lite surt på mitt tidigare osemestrade jag.


13 augusti 2014, 12:18
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Alltså min HALS!!!! Inuti alltså.
Fan jag vill inte vara sjuk.

Sambon erbjöd sig gentilt att pensla den med lindrande smörjmedel. If U know what I mean. :07:

Jag tackade nej.


18 augusti 2014, 17:39
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Sambon erbjöd sig genitalt att pensla den med lindrande smörjmedel.


Fixed?


18 augusti 2014, 18:19
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Män - alla likadana.
(Jag som tyckte att jag lyckades av-vulgonisera det där. :04: )

HOST - fortsatt. Var är den där penselpenisen när man behöver den då?
Imorgon ska jag jobba dessutom. But Life is good.

Barnen har börjat skolan med stor framgång, allt flyter på.


21 augusti 2014, 19:24
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Håller på att göra en kräftskiva för bara sonen och mig. Det blir varsin havskräfta till förrätt (dyrt som fan, men sonen går med på att skippa godis då). Västerbottenpaj a la snål mamma med prästost är snart färdig och skall dekoreras med creme fraiche, finhackad rödlök och lite sikrom. Sedan skall ekobaguetter färdiggräddas i ugnen. Hemggjord aioli står på bordet. I glasen får vi äppelmust smaksatt med päron och ingefära + en alkoholfri öl till mig. Mums!


23 augusti 2014, 15:02
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Uppenbart humleallergisk. :| Aj aj, svider och hettar. Utslag. Snuvig. Känner mig t.o.m. lätt berusad fast ölen var alkoholfri. Har alltid misstänkt att jag reagerar på humlen också, inte bara alkoholen, och nu anser jag det vara bekräftat. Det gick bra med allt annat ända tills jag öppnade ölen.


23 augusti 2014, 17:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Har köpt gladioler till mig själv idag, i blandade färger: flammande kräftröda, bjärt lila, blekt aprikosa och skirt rosa. Blir glad av dem. De får mig att tänka på en morsdag för länge sedan då mina föräldrar fortfarande var lyckliga tillsammans och pappa och jag köpte en bukett till mamma av de största och maffigaste gladioler mänskligheten någonsin skådat. Han var så nöjd med sig själv då, så glad över att mamma skulle bli glad. Vilket hon blev.


23 augusti 2014, 19:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron