Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...och så fixade jag så att kollisionsmodellen till vindbryggans vajer uppdateras när vajern ändrar längd.


24 juli 2014, 04:42
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det har varit en riktigt lyckad dag: Jag överträffade mig själv och mina egna förväntningar.


24 juli 2014, 05:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Det har varit en riktigt lyckad dag: Jag överträffade mig själv och mina egna förväntningar.

Härligt! ;)


24 juli 2014, 18:00
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag gjort klart det som inte blev klart igår, så nu kan jag bocka av den specialeffekten och gå vidare till nästa.


24 juli 2014, 19:46
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag kom på att ett logiskt pussel som jag lagt in på ett ställe kräver att man inte är färgblind, så jag måste nog justera det lite (antingen direkt eller indirekt), så att det fungerar för alla.


24 juli 2014, 19:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag framförallt ägnat mig åt att reducera cellantalet igen, eftersom det finns grejer som jag skulle vilja få in.


25 juli 2014, 01:24
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...vilket jag fortsätter med, men jag ska även försöka lägga in "dagens" värdeföremål innan jag går och lägger mig.


25 juli 2014, 01:39
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag skrivit lite, fortsatt med cellreduceringen genom att ersätta diverse bjälkar och möbler med objekt, testat och förkastat en ombyggnation, fått in ett till värdeföremål och lagt till ett intressant hörn i fängelset samt lite dekorationer.


26 juli 2014, 02:45
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
56/111
695 celler till godo

Idag har jag:
  • Löst ett gammalt problem med mina pulserande svampar som spökat ett tag. Det visade sig bero på att några av mina flödesklossar ("flow brushes") hade sina respektive centrumpunkter inuti solitt terrängmaterial, vilket gör att de ignoreras och alla effekter som kontrolleras via den ignorerade flödesklossen stängs av.
  • Justerat ljussättningen i några grottor och de rum som grottorna leder fram till.
  • Snyggat till några interiörer och fixat lite bättre "spel mellan ljus och skugga" (vilket är viktigt särskilt i Thief och något jag ska tänka på mer i framtiden).
  • Reducerat antalet celler genom att flytta lämpliga klossar tillbaka i tiden och ersätta en terränglamphållare med ett objekt.
  • Fixat en lampa, så att bara önskade delar av den belyses av sig själv.
  • Fixat en gradvis övergång mellan torr och våt jord.
  • Uppdaterat detaljer i planen för den slutliga flykten.


27 juli 2014, 03:06
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
57/111
866

  • Tog bort ett onödigt galler.
  • Reducerade antalet celler igen.


27 juli 2014, 06:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron