Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag lagt till en prick över ett i (vilket blev som pricken över i), men nu har jag lite problem med en annan grej (av icke-teknisk art) som jag måste fundera lite på innan jag fortsätter (till exempel medan jag ägnar mig åt andra delar ett tag).


17 juli 2014, 20:08
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det handlar alltså om ett område som jag från början inte hade tänkt tillåta spelaren att besöka, utan bara se på håll, men som det föll sig är den delen nu öppen för besök och först hade jag bara tänkt låta det vara en bonus med lite extra värdeföremål som belöning för den som lyckas ta sig dit (vilket i och för sig inte är särskilt svårt, men det är heller inte helt uppenbart att möjligheten finns), men sedan fick jag idén att göra besöket obligatoriskt (jag tror att det kan bli ett ganska intressant besök...), fast förklaringen känns lite krystad om jag inte lyckas utveckla den på lämpligt sätt (jag tänker mig att en ovanligt tjuvaktig gnagare spelar en viss roll och ett av spelaren eftersökt föremål kanske påträffas på ett annat ställe än där det förväntas - om än inte så långt bort -, men det måste förklaras, vilket inte nödvändligtvis blir så enkelt utan att det, som sagt, känns som en gimmick bara för att öka speltiden).

Jag har för övrigt placerat ut de viktigaste värdeföremålen och nu återstår "bara" alla de där smågrejerna som oundvikligen dyker upp där människor vistas (folks privata kassa, prydnadsföremål och annat som inte har något syfte större än det att låta sig stjälas och som jag därför inte vet exakt vad det ska vara just nu). Det gäller också att erbjuda utmaningar av varierande grad.


18 juli 2014, 02:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag experimenterar jag med att trycka in ventilationsrör på omöjliga ställen, vilket konstigt nog fungerar. Spelaren kan till och med krypa i dem om så önskas. Och så fipplar jag med den vanligen avstängda delen och de tjuvaktiga gnagarna.


18 juli 2014, 18:00
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Idag experimenterar jag med att trycka in ventilationsrör på omöjliga ställen, vilket konstigt nog fungerar. Spelaren kan till och med krypa i dem om så önskas. Och så fipplar jag med den vanligen avstängda delen och de tjuvaktiga gnagarna.

Vilka är gnagarna tro?
Det låter spännande!


18 juli 2014, 18:08
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det får du veta när du spelar mitt projekt. :mrgreen: Gnagarna ställer till allmänt förtret för både spelare och NPC:er, men jag har inte bestämt mig än för hur pass framträdande deras roll ska vara. De kommer hursomhelst omnämnas i diverse skrifter och även synas här och där.


18 juli 2014, 19:17
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt klart ventilationssystemet och anpassat det för de olika svårighetsgraderna samt byggt klart ett fysiskt pussel.

Kanske dags att klä på sig nu och äta middag!? :04:


19 juli 2014, 00:35
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Det får du veta när du spelar mitt projekt. :mrgreen: Gnagarna ställer till allmänt förtret för både spelare och NPC:er, men jag har inte bestämt mig än för hur pass framträdande deras roll ska vara. De kommer hursomhelst omnämnas i diverse skrifter och även synas här och där.

Hur gör man för att kunna spela ditt projekt?
Jag har hört att du ska vara jätte duktig och noggran!
Så det verkar väldigt spännande!


19 juli 2014, 01:00
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Idag har jag byggt klart ventilationssystemet och anpassat det för de olika svårighetsgraderna samt byggt klart ett fysiskt pussel.

Kanske dags att klä på sig nu och äta middag!? :04:

Något att äta låter gott! Kanske man ska göra lite smarriga pop Corn !
Ja jag vet att jag är en gourmet !
Vad åt du för gott!


19 juli 2014, 01:02
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Kaninmamma skrev:
Hur gör man för att kunna spela ditt projekt?


  1. Köp Thief 2 till exempel på GOG (för det facila priset 10 dollar (~ 73 sekiner)):
    http://www.gog.com/game/thief_2_the_metal_age
  2. Installera Thief 2. Kontrollera att allt fungerar.
  3. Konfigurera FMSel (används för att spela mod:ar i allmänhet och min i synnerhet).
  4. Vänta på att jag blir klar med mitt projekt.

Kaninmamma skrev:
Jag har hört att du ska vara jätte duktig och noggran!
Så det verkar väldigt spännande!


Tack! :)
Jag kan dock inte låta bli att undra var du har hört det ifrån!?


19 juli 2014, 02:10
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Kaninmamma skrev:
Schueberird skrev:
Idag har jag byggt klart ventilationssystemet och anpassat det för de olika svårighetsgraderna samt byggt klart ett fysiskt pussel.

Kanske dags att klä på sig nu och äta middag!? :04:

Något att äta låter gott! Kanske man ska göra lite smarriga pop Corn !
Ja jag vet att jag är en gourmet !
Vad åt du för gott!


Jag stekte på ett par (hemgjorda) lagrade pannbiffar och serverade på en bädd av stekt lök och rostat bröd tillsammans med chilisås, senap, stekt ägg, ost och morötter. Det var alltså något så simpelt som bullbiffar. När det här projektet är klart ska jag dock lyxa till det med ordentlig matlagning.


19 juli 2014, 02:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron