Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Legat i sängen nästan hela dagen, har inte orkat med mycket annat.

3 juli 2014, 22:59
Moderator
Och jag har legat i sängen en väldig massa idag, efter två händelserika och kontrastfulla toppendagar. Någonstans tog energin slut till sist. Men på kvällen har jag hunnit med duniga gräsandsungar nästan i knäet, solnedgångspicnic på stranden, primitiv lusta vid en offersten, doftspårning av kantareller och en djupt existentiellt inriktad korrespondens med en spännande man. Inte så illa pinkat så här på slutspurten av dagen.

4 juli 2014, 22:59
Medlem
Vad är det med mig och den här tiden på året?! Tredje året i rad som jag får för mig att det är en bra ide att logga in på familjeliv... Lärde jag mig verkligen inget efter att ha återvänt i februari?!

För den delen så fungera lösenordsskyddet inte.

5 juli 2014, 00:08
Medlem
Läste något skrivet i SEK. Räknade om till PLN. Tror jag börjar bli polack...

5 juli 2014, 14:12
Medlem
Jag är kanske antagligen vad det verkar som inte helt oväntat med barn. Igen.

Avvaktar med smiley.

Detta passar i tråden eftersom jag precis kom på det idag. :04:

Vi har annars tältat vid Björnön, badat vid diverse bad och cyklat land och rike runt. Känns det som. En helt förtrollad sommar!
Och nu följer tropiska nätter...

Fast idag var vi till biblioteket där barnen länsade hyllorna. De slukläser allt de kommer åt. :09:

Och så har vi förutom skatan en eventuellt hemlös charmknutte till katt att ta hand om ovanpå allt annat.

8 juli 2014, 22:31
Medlem
Ansökt om medborgarskap. Alltså definitivt den här gången, eftersom jag just betalade in avgiften. Så...NO WAY BACK.
:25:

Fast det blir automatiskt dubbelt medborgaskap så vid händelse av krig har jag och barnen två land att ta skydd i.
Inte för att det blir krig. *peppar peppar*

Nu ska jag ta mig i kjolfållen och cykla iväg för att posta papprena också. Sedan blir det badstrand med barn och en god bok eller två.

9 juli 2014, 14:09
Medlem
Sett på film.

Gjort administrativa arbeten på morsans sida.

Avreagerat mig och insett att det inte gick som väntat.

9 juli 2014, 22:08
Moderator
Här händer det grejer, minsann! CRA, havandeskap (?) och medborgarskap alltså? Där ser man! Låter som att du har det bra. Härligt!

Meppe, hoppas saker går bättre än förväntat framöver.

Idag har jag vaknat och sluppit (peppar peppar) det mesta av den förfärliga smärta som infann sig igår, troligen av en cysta på äggstocken som följd av klanterier med p-pillren igen (jag är visst oförbätterlig). Undvikit hettan (vågade inte bada ifall det är urinvägsinfektion). Gosat en del och slumrat intrasslad i hår. Varit lat. Insett att jag varit helt sjukt social på sista tiden och planerat för att fortsätta vara det typ månaden ut ju. Hur tänkte jag där egentligen? Men man kan ju faktiskt unna sig att vara asocial emellanåt även när man har andra runt sig, åtminstone den barnlösa tiden.

Glatt mig åt en ny spirande vänskap eller vad det nu blir. Häftigt när man upptäcker att ens livs historia bara liksom runnit ur en helt utan ansträngning och utan att man hållit låda ensam, för att associationsbanorna liksom föll in i varandra av sig själva, och man har fått sig en annans till skänks lika otvunget.

9 juli 2014, 22:31
Medlem
Med tanke på vad jag förväntade mig av gårdagen gick det bättre än väntat. Jag fick inte ens solproblem när jag såg på film.

Idag har jag inte hunnit med så mycket. Konstatera att det var en måndag för 36 år sedan. Satt på musik och loggat in här. Läst att senaste aktiviteten registrerades 22:09.55 igår, jag var som väntat slutkörd.

10 juli 2014, 07:46
Medlem
Idag läste jag mest hela dagen. Under ett vackert och skuggande träd.
Katterna strosade runt bland blommande klöver och vände nosarna mot den ljumma sommarvinden. Barnen åt vattenmelon, ritade och läste på en rödrutig filt bredvid.
Blir det en till så blir det ett vårbarn.

10 juli 2014, 23:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.