Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Alldeles vimmelkantig av att sitta och vända och vrida på snåriga textsjok under tidspress. Nu skall jag hämta sonen som är hemma hos sin pappa då han varit lätt magsjuk nyss. Det är ju stekhett ute! Jag har inte ens hunnit reflektera över det tidigare. Det borde finnas en badsjö i närheten. Stackars oss som måste sitta och trycka i vår förfärligt stökiga och ostädade lägenhet utan möjlighet till svalka och rekreation! (Jaja, ilandsproblem...) Men allvarligt, borde jag inte som mamma ha något slags plan för ett somrigt kvällsnöje? Eller åtminstone en städad lägenhet... Och något roligare i huvudet än en massa textbråte och referenser. Jag borde kanske ha fixat till en picnic att avnjuta i grönområdet. Fast å andra sidan har han ju varit hemma från skolan idag. Då bör man nog vara hemma på kvällen också, även om det är stekhett, och även om man nu tror att det inte var en smittsam "riktig" magsjuka, utan stressymptom. Eller?


9 juni 2014, 18:05
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jo, hemma och ta det lugnt.
Helt okej i min bok.

Man ska väl inte behöva så dubbelknut på sig själv på grund av alla krav och måsten varje gång.
Du gör tillräckligt.

Jag känner mig rätt oinspirerad för tillfället men ska laga till något ätbart ändå. Skogspromenaden var fin men varm!! Hade också velat bada någonstans, det är nog dags.


9 juni 2014, 19:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack, CRA! "Tillräckligt" är ett väldigt bra ord. Det visade sig dessutom att det hade varit fullständigt orimligt med någon aktivitet igår kväll ändå. Sonen var redan både för mycket uppe i varv och för trött för att riktigt må bra. All energi gick åt (för oss båda) till att landa. Och jag hade varit så förutseende att jag hade mat hemma som både var näringsrik och gick väldigt snabbt att laga till. Annars hade det aldrig gått, för vi kom hem så sent.

Huvudvärken kom tillbaka och fanns där när jag vaknade i morse också. Sent omsider slog det mig att det naturligtvis var koffeinabstinens, eftersom jag för ovanlighetens skull hade druckit te tre dagar i rad och sedan plötsligt slutat. Varför kan inte min kropp bara bli sugen som vanliga människors?! Varför måste jag räkna ut en så banal sak med uteslutningsmetoden? När jag har koffeinabstinens är koffeinhaltiga drycker ungefär det sista jag vill ha. Knäppt.


10 juni 2014, 09:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Slut på gafflar (se länk om fork theory i tipsavdelningen). System failure.


12 juni 2014, 14:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ojdå! Kom den nu?
Men du höll igång rätt intensivt innan iaf. Det är ju positivt?

Jag fick hem burken med svavel igår och överdoserade nog lite direkt från början...magen är faktiskt svullen! Men annars mår jag himla bra (placebo???).
HIMLA BRA.

Kan det verka så fort?
De smakar inte mycket alls, eller så saknar jag en hel del smakreceptorer för just det beska. Sambon tyckte det var rätt så ordentligt beskt nämligen.

Igår köpte jag mig en ny cykel och idag har vi cyklat.
Imorgon har jag en hektisk dag med möten och jobb mm.


12 juni 2014, 22:26
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Dagsformen har varit dålig förutom mitt akuta hotdogsbehov och tillgången till hotdog efter klockan 22.


12 juni 2014, 22:57
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
CRA, jag mådde också himla bra av första dosen MSM. Så där så att jag tänkte att det måste vara inbillning. Blev liksom alldeles rofylld i hela kroppen.

Jo, gafflarna tog väldigt tydligt slut igår, efter att jag färdigställt allt det akuta. Det var väldigt tydligt precis som i artikeln. Jag kunde faktiskt verkligen inte formulera mig alls när en kollega påminde om en förfrågan om att hålla föredrag. Tack och lov var det en väldigt klok kollega som insåg hur det var fatt och tyckte att de kunde kunde få vänta på svar.

Nu kommer mitt boendestöd.


13 juni 2014, 08:58
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Sitter i en grönskande skogsglänta med massor av fågelkvitter, fjärilar och fåglar, som trippar omkring med feta maskar i näbben, och längtar efter mina vänner.


15 juni 2014, 14:11
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Efter en halvmils sinnligt njutningsfull barfotavandring blev jag plötsligt illamående av alla intrycken genom fotsulorna. Så knasigt! Tur att jag hade skor med mig.


15 juni 2014, 14:52
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det där låter som en bra idé.


15 juni 2014, 16:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.