Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Förvirrad, vem ska jag lyssna på och vad ska jag göra nu.

Har vart hos mormor och tvättat nu i alla fall.
Låset har ännu inte kommit tillbaka.

10 juni 2014, 17:18
Medlem
Idag har jag gjort nåt mellanting mellan av att njuta av sommaren och att gömma sig i skuggan, undan sommaren.

10 juni 2014, 22:14
Medlem
Idag har jag musicerat hela daggen tills jag fick ont i maggen.

10 juni 2014, 22:22
Moderator
Jag har skrivit frenetiskt på en ansökan om forskningsmedel, ätit onödigt dyr onödigt överkryddad fiskgryta på en onödigt solgassande uteservering, funnit mig en langare av salmiakglass och skrattat tillsammans med sonen åt ordvändningarna i Liftarens guide till galaxen.

10 juni 2014, 22:26
Medlem
Lyckades underrätta psykologen om varför min kommunikation stängdes ner förra veckan. Vilket kan vara aningen problematiskt när den har en tendens att stänga av sig av att jag försöker förklara varför det händer och anledningen är en sådan att det är svårt att komma dit med ja/nej-frågor.

10 juni 2014, 22:38
Moderator
- letat febrilt i gammal korrespondens och såväl digitala som fysiska mappar efter gamla dokument som plötsligt är jättesuperviktiga
- frustrerats över att jag kanske aldrig fick de där dokumenten ens en gång när det begav sig, för fem år sedan, och över att de som ansvarade för dem inte ens vet var de är
- frustrerats ännu mer över dokument som inte finns överhuvudtaget men som borde ha tillkommit för fem år sedan, och över att ansvarig person glömt att de aldrig tillkom
- panikat över att vissa pappers icke-existens skulle kunna ödelägga fem års arbete
- lugnats en aning; det kanske kan gå att få till pappren i efterhand
- kontaktat andra som förhoppningsvis kan få fram de förra pappren
- petat in uppgifter i ytterligare andra dokument
- deltagit i möte på nya avdelningen
- nästan svimmat på nämnda möte
- transkriberat ljuddata
- sökt litteratur

Igår samlade jag in forskningsmaterial i ett annat län, jobbade på vägen dit och hem på min laptop, tog mitt till kontoret och jobbade, fick iväg text till ansökan av forskningsmedel till mina medskribenter, hämtade sonen för utfodring, dusch och ombyte och var iväg med honom igen till skolavslutning. Avancerad logistik för min stackars hjärna.

Nu ser det ut som i en knarkarkvart där hemma igen. Hur hinner andra människor med hushållssysslor också?!

12 juni 2014, 16:14
Medlem
Käkat krokodilburgare.

Gått heeela vägen hem från stan.

Fått samtal angående stöd i mitt nya boende, känns bättre nu.

12 juni 2014, 16:16
Medlem
Incognita skrev:
...
Hur hinner andra människor med hushållssysslor också?!

De har en NT-sambo med naturlig energi och organisationsförmåga som städar undan lite varje dag.
Det är vad jag inbillar mig i varje fall.

12 juni 2014, 22:44
Medlem
Blivit påmind om vilken lyxstad jag befinner mig i och ätit hotdog.

12 juni 2014, 22:58
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Incognita skrev:
...
Hur hinner andra människor med hushållssysslor också?!

De har en NT-sambo med naturlig energi och organisationsförmåga som städar undan lite varje dag.
Det är vad jag inbillar mig i varje fall.

Ah! :idea: :!: Jepp, så måste det vara.

13 juni 2014, 08:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.