Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Hur göra mig av med **s mobilräkningar? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Hur göra mig av med **s mobilräkningar?
moggy skrev:
sugmundfreud skrev:
Varför får du mobilräkningar? Ringer hon med abonnemanget från någon annan telefon?

Antar att han tog mobilen på ett 24-månaders kontrakt. Som de flesta operatörer erbjuder.

Då får man ju pejja oavsett om man ringer eller ej eftersom det är att betrakta som en avbetalning på mobilen.

Japp, så är det. Samtalen ingår i den fasta avgiften...

10 juni 2010, 23:37
Medlem
Yetin skrev:
Hon har inte förfalskat nån underskrift. Jag har spärrat telefonens IMEI-nummer så den inte går att ringa med, likförbannat vill fanskapet inte ge mig den. Trots att den inte kan användas. Räkningarna för abonnemanget fortsätter såklart att komma ändå. Poängen med att ha telefonen vore att jag kan överlåta abonnemanget till nån som vill ha det och saknar betalningsanmärkningar...
Ska nog inte skriva att jag förstår henne eftersom jag inte vet hela historien, men att göra någons sak(skiter f.n i vad lagen säger, med någons sak menar jag en sak som en person har) obrukbar och sen hoppas att man får den bara för att man själv är den enda kan låsa upp, är inte något jag själv skulle gjort eftersom jag vet att människor inte fungerar så. Sen finns det såklart många andra sätt som är ännu mer dömda att misslyckas.

Yetin skrev:
Det där med medling verkar ju intressant men tror knappast den andra parten är intresserad.
Skulle vara konstigt ifall hon inte ville få en konflikt löst på ett vettigt sätt. Du har väl inget att förlora genom att ta kontakt med dem?

Ska själv ev. ta hjälp av medling inom snar framtid. Typ grannfejder och sånt är perfekt för det, kommunikationsproblem inte minst. Oftast onödig skit som kommer upp i domstolarna, tror jag.

11 juni 2010, 02:09
Medlem
Timeless skrev:
Yetin skrev:
Hon har inte förfalskat nån underskrift. Jag har spärrat telefonens IMEI-nummer så den inte går att ringa med, likförbannat vill fanskapet inte ge mig den. Trots att den inte kan användas. Räkningarna för abonnemanget fortsätter såklart att komma ändå. Poängen med att ha telefonen vore att jag kan överlåta abonnemanget till nån som vill ha det och saknar betalningsanmärkningar...
Ska nog inte skriva att jag förstår henne eftersom jag inte vet hela historien, men att göra någons sak(skiter f.n i vad lagen säger, med någons sak menar jag en sak som en person har) obrukbar och sen hoppas att man får den bara för att man själv är den enda kan låsa upp, är inte något jag själv skulle gjort eftersom jag vet att människor inte fungerar så. Sen finns det såklart många andra sätt som är ännu mer dömda att misslyckas.

De flesta människor funkar så att de inte förväntar sig att andra ska betala deras räkningar, jag kan inte förstå folk som funkar annorlunda än så. Dålig ToM kanske, man kanske inte ska förvänta sig att andra håller sitt ord och beter sig som folk.

Timeless skrev:
Yetin skrev:
Det där med medling verkar ju intressant men tror knappast den andra parten är intresserad.
Skulle vara konstigt ifall hon inte ville få en konflikt löst på ett vettigt sätt. Du har väl inget att förlora genom att ta kontakt med dem?

Ska själv ev. ta hjälp av medling inom snar framtid. Typ grannfejder och sånt är perfekt för det, kommunikationsproblem inte minst. Oftast onödig skit som kommer upp i domstolarna, tror jag.

Jo, jag borde nog prova med det där, jag förlorar inget på det som du säger.

11 juni 2010, 11:02
Medlem
Yetin skrev:
De flesta människor funkar så att de inte förväntar sig att andra ska betala deras räkningar, jag kan inte förstå folk som funkar annorlunda än så.
Rent praktiskt så blir det väl nästan alltid så iaf. Men vad beror det på? Knappast särskilt enkelt att få andra att betala sina egna räkningar, hade det varit möjligt så tror jag att många skulle ge bort sina räkningar och då skulle det snart bli svårare igen. Jag skulle inte känna mig som en tjyv direkt ifall jag "gav" bort mina räkningar till nån på andra sidan landet tex, ändå är att ge bort en skuld egentligen samma sak som att stjäla rena pengar av någon +ränta , avgifter osv.

Yetin skrev:
Dålig ToM kanske, man kanske inte ska förvänta sig att andra håller sitt ord och beter sig som folk.
+1
Ändå går man på det om och om igen. :roll:

11 juni 2010, 12:36
Medlem
Yetin skrev:
[...] man kanske inte ska förvänta sig att andra håller sitt ord och beter sig som folk.

Nej... folk tycks ha en oändlig förmåga att bete sig. På alla möjliga sätt, där väldigt många inte är "som folk".

Att hålla sitt ord ska vi inte ens tala om, det verkar vara ett helt bortglömt koncept. :(

11 juni 2010, 19:37
Medlem
Förundersökningen mot mig är klar nu, fick jag reda på nyss. Den kommer nog med posten snart.

15 juni 2010, 11:23
Medlem
Yetin skrev:
Förundersökningen mot mig är klar nu, fick jag reda på nyss. Den kommer nog med posten snart.

Ok. Hoppas det blir så bra som möjligt och att du får minsta möjliga konsekvenser av det hela.

15 juni 2010, 12:45
Medlem
Jag är rövcpförbannad för att DPRK inte vann matchen idag, så jag orkar fan inte med sådant här jävla skit.

Jag har tänkt att posta den där satans telefonen till dig i ett par veckor nu, men jag har varit hemma jävligt lite och helt enkelt inte kommit ihåg det när jag väl varit här. Nu håller jag på att rensa och nollställa, eftersom jag inte tycker det vore så jävla kul om du hittade massa nummer till folk och skit, eftersom du skulle trakassera dem då. Så om du lugnar dig en jävla smula och slutar vara så jävla jobbig i ett par dagar så ska du få skiten. Tror du att du kan göra det? Ta bort din jävla signatur, sluta försöka hänga ut mig på ställen, sluta trakassera mina vänner, och lägg ner den här jävla skiten så ska du få elektronikhelvetet. Annars kastar jag den fan i ån.

15 juni 2010, 22:46
Medlem
[Charley] skrev:
Jag är rövcpförbannad för att DPRK inte vann matchen idag, så jag orkar fan inte med sådant här jävla skit.

Jag har tänkt att posta den där satans telefonen till dig i ett par veckor nu, men jag har varit hemma jävligt lite och helt enkelt inte kommit ihåg det när jag väl varit här. Nu håller jag på att rensa och nollställa, eftersom jag inte tycker det vore så jävla kul om du hittade massa nummer till folk och skit, eftersom du skulle trakassera dem då. Så om du lugnar dig en jävla smula och slutar vara så jävla jobbig i ett par dagar så ska du få skiten. Tror du att du kan göra det? Ta bort din jävla signatur, sluta försöka hänga ut mig på ställen, sluta trakassera mina vänner, och lägg ner den här jävla skiten så ska du få elektronikhelvetet. Annars kastar jag den fan i ån.

Vad är det här för jävla attityd? Jag accepterar att du måste tömma telefonhelvetet men du ska fan inte säga att JAG är den som är jobbig. "några veckor" är en hel del pengar med ett så dyrt abonnemang. Fatta att det är DU och INTE JAG som har gjort fel... Kan man lita på att du verkligen skickar telefonen? Jag är jävligt sugen på att gå till polisen inom de närmaste dagarna och höra efter vad de kan göra... Ska du posta den måste du göra det till en annan adress än den i GBG, som du kan få i PM när det är dags att skicka skiten.

Förresten, varför är du så sur för att det här kommer ut? Tyckte du inte att du hade rätt? Står du helt plötsligt inte för vad du gör längre? Haha.

Tänk på att det där med att kasta skiten i ån är ett sätt att garanterat permanenta min fiendskap med dig...

15 juni 2010, 23:26
F.d. exec
The struggle continues...

15 juni 2010, 23:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.