Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ja, för att prova, men jag vet ju inte om det går hem. Är nyfiken på resultatet. Kan knappt bärga mig, men nu är sonen fullt upptagen med att klippa och klistra en rustning till en drake.


16 maj 2014, 19:32
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag gissar att nio år är i yngsta laget för guiden. Men det kanske finns infallsvinklar på den som funkar för den åldern också - jag tycker att jag hittat nya kvalitéer i den nästan varje gång jag läst den under de senaste 28 åren.


17 maj 2014, 17:33
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Den fick honom att somna snabbt i alla fall... men han hävdar bestämt att han vill höra mer av den. Vi får väl se.


17 maj 2014, 17:58
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag måste bestämma mig för hur modig jag är. Vill jag jazzjamma med okända intressanta människor och en nyvunnen vän på en båtklubb och/eller ett hippiecafé i helgen? Törs jag det? Kan jag det eller gör jag bort mig då? :?

Väldans vilken social helg det här blir då! Ev. jazzjam med nytt folk, garden party hos gamla teatervänner från studietiden, towel day-picknick på geek pride day, och mitt i allt det ett sabla pusslande för att försöka klämma in tid med flera människor som står mig nära, varav den ena har lyckats skaffa sig alldeles ohemult udda arbetstider och dessutom skall ta emot en gäst från Indien.

Idag blir det seminarier med långväga gäster på eftermiddagen och pilates på kvällen. Nu skall jag ge mig i kast med att (fortsätta) reviewa ett artikelmanus för min tokiga norrmans tidskrift.

Det har just gått upp en talgdank för mig om att vi bara lever en gång i just den här formen... Det är väl inte precis första gången jag gör den insikten, men jag tenderar att glömma det mellan varven. Jag tror att jag skall ta och leva lite crazy ett tag.


20 maj 2014, 11:11
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Duscha
Äta Zapiekanka med köttsås
Se på film
Äta choklad
Gå ut
Äta Krakows bästa kycklingsallad
Sannolikt äta kokoskaka
Ge en lång föreläsning om magiska tal (mera specifikt är jag helt övertygad om att jag kommer att reagera med att 7 inte är ett magiskt tal)
Förhoppningsvis låta bli att klaga på att solen skiner.


20 maj 2014, 11:16
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Det har just gått upp en talgdank för mig om att vi bara lever en gång i just den här formen... Det är väl inte precis första gången jag gör den insikten, men jag tenderar att glömma det mellan varven. Jag tror att jag skall ta och leva lite crazy ett tag.

Varje gång jag säger något dylikt är det som att någon lyssnar och bestämmer sig för att testa mig... Jaha, nu står jag tydligen listad som föreläsare i ett sammanhang som skall filmas, och jag skall prata om tal och tystnad om döden. What the fucking fuck?! Ingen har överhuvudtaget nämnt det där arrangemanget för mig. Och vad är det som de har tänkt sig att jag skall ha att säga om det?!


20 maj 2014, 11:33
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
NU blev jag tillfrågad. Filmandet kan jag ta ställning till senare. Puh!


20 maj 2014, 11:46
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Vilka idioter... I min värld frågar man före man skriver upp någon som föreläsare.


20 maj 2014, 11:48
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hehe, jo... Fast det är i november, och listan är nog inte officiell.

Pilates var fullbokat. :( Vilken missräkning! Kanske skall prova TRX istället, något slags träning med kroppen som motvikt med hjälp av grejer som hänger från taket.


20 maj 2014, 11:50
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Jag måste bestämma mig för hur modig jag är. Vill jag jazzjamma med okända intressanta människor och en nyvunnen vän på en båtklubb och/eller ett hippiecafé i helgen? Törs jag det? Kan jag det eller gör jag bort mig då? :?

Jag har bestämt mig för att jag ÄR så modig och har bokat tid och plats. :19: Vi blir två sångstämmor och en kontrabas den här första vändan, för pianisten kunde inte, och det blir på hippiecaféet eller ute i det gröna. Ingen återvändo. :shock:


20 maj 2014, 17:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron