Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Earfive? Här delar jag ut frikostiga stipendier och så får jag en örfil!? Näe, det är ingen fason på dagens ungdom nu för tiden.

Eftersom jag sitter och surar, så slutar inlägget här. Ja, verkligen.
Mhm, det är jag och Tjo-Pär. *chop' 'til you drop*


12 maj 2014, 02:11
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
...eller "Tjo-Peng" som han också kallas.


12 maj 2014, 03:05
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
...eller "Tjopääääääääääääää..."


12 maj 2014, 03:33
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Om det inte kunde göra ont, då skulle ju folk bli helt utbytbara.

Precis så. Så då är det inte förmätet av mig ändå, ju. Annars kan jag skämmas lite. Man får trots allt vara tacksam om en kärlek är besvarad fullt ut och fler är det om inte fullt ut så ändå delvis. Allt kan inte vara symmetriskt. Men ibland känns det som att mitt hjärta är ett väl tilltaget gratispensionat som ekar tomt för att rummen som är vigda åt speciella förmånsgäster som alltid har en plats där samlar spindelväv eftersom de högt ärade gästerna så sällan behagar infinna sig, och då blir jag lite gråtmild.


13 maj 2014, 09:41
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Chockad.
Ännu en död - Malik Bendjelloul. Det påstås ryktesvägen att han hoppade framför tåget igår, vid Solna eller Näckrosen. Vi försökte precis då ta oss mot Solna men tågen var inställda, totalstopp i trafiken, blåa linjen norrut.
Till slut kom vi fram dit vi skulle med hjälp av kringelkrokar med tvärbanan och satte oss ned för att se en amatörteaterföreställning om Narnia.

Hyllningsprogram till hans minne i Kobra:
http://www.svtplay.se/video/2042748/avsnitt-10-otextat


14 maj 2014, 23:41
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det är inte meningen att vi ska ha sånt som är vackert. Det ska räckas fram mot oss och innan vi har hunnit ta in det ska det ryckas undan. Och lever man ett meningsfullt liv ska man inte veta att man gör det, gör man det inte ska man inte kunna ändra på något.


15 maj 2014, 03:36
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Vi ska ha och har sådant som är vackert. Du finns här Zombie. Det din hjärna producerar är ofta mycket vackert.

Det där med Malik Bendjelloul var totalt obegripligt dock...det går inte att förstå.


15 maj 2014, 13:46
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Det där med Malik Bendjelloul var totalt obegripligt dock...det går inte att förstå.


Jag tycker det är ganska lätt att förstå: Jag kan tänka mig att det var som ett brus som alltid fanns där. Ibland höll det sig i bakgrunden och surrade bara litegrann som en dåsig fluga i fönstret. Ibland höjdes volymen. Allt som gjordes, det gjordes för att hålla bruset på en hanterlig nivå, men en dag var bruset det enda som hördes.

Ju aktivare en person är - särskilt inom skapande yrken -, desto medvetnare om, eller känsligare för, bruset tycks personen vara. Brusets duala natur i kombination med andra krafter i det samhälle, den värld som vi byggt gör det till en kraft som ibland förgör mer än det förlöser.

Jag accepterar inte att bruset måste ha en sådan förgörande komponent, men jag kan förstå att den ändå finns där.

Annars håller jag med CRA; det ska finnas och finns mycket vackert i vår värld.


15 maj 2014, 17:10
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Ännu en död - Malik Bendjelloul.

Ännu en meningslös kultur-"arbetare" som vi slipper försörja. Alltid något.


15 maj 2014, 19:01
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:lol: Du är i alla fall konsekvent.


15 maj 2014, 19:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron