Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Hur göra mig av med **s mobilräkningar?
Författare |
Meddelande |
Yetin
Medlem
|
Hur göra mig av med **s mobilräkningar?
** har tagit ett mobilabonnemang i mitt namn och vill inte betala för det, som tidigare ganska utförligt beskrivits på det andra forumet. Hon visar inga tecken på att lämna tillbaka mobilfanskapet till mig heller. Borde jag polisanmäla, eller är det meningslöst? Något annat jag kan göra? Moderator: Zombie
Har rensat tråden på namn. (Den går för närvarande hit.) En Ful Ruta - endast på Aspieforum.
|
9 juni 2010, 23:30 |
|
|
moggy
Medlem
|
Re: Hur göra mig av med **s mobilräkningar?
Du har väl inget att förlora på en polisanmälan så gör en sån tycker jag.
Kanske kan räknas som stöld eftersom mobilen står i ditt namn. Står allt i ditt namn så borde du kunna hävda att hon fick använda den trots att det var din och att när förhållandet tog slut så vägrade hon att lämna tillbaka din telefon.
Det kanske är så att polisen inte kan göra nåt för att dom inte har tid med såna där småsaker (ur deras synvinkel) men har du tur så kanske dom iaf ringer upp och hon blir kallad på förhör.
Det kan mycket väl vara så att hon planerade det hela för att få en gratis mobil och låta nån annan betala, en del saknar ju helt samvete så.
|
10 juni 2010, 00:04 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Har hon förfalskat din namnunderskrift?
Om inte, fast det är skrivet i ditt namn och du inte vill betala för hennes samtal så förstår jag inte varför du inte spärrar det? Ring dem och säg att du inte har någon möjligt att betala mer än abb. kostnaden (även om det inte är sant). Tror de måste spärra isf, annars är det som att de vill att du ska komma till inkasso/fogden.
Kärringar är dyra i drift så jag tycker inte alls synd om dig, tråkigt att(om) det tog slut dock.
|
10 juni 2010, 18:27 |
|
|
Timeless
Medlem
|
|
10 juni 2010, 22:10 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Hon har inte förfalskat nån underskrift. Jag har spärrat telefonens IMEI-nummer så den inte går att ringa med, likförbannat vill fanskapet inte ge mig den. Trots att den inte kan användas. Räkningarna för abonnemanget fortsätter såklart att komma ändå. Poängen med att ha telefonen vore att jag kan överlåta abonnemanget till nån som vill ha det och saknar betalningsanmärkningar... Jag tycker inte det är tråkigt att det tog slut. Det där med medling verkar ju intressant men tror knappast den andra parten är intresserad.
|
10 juni 2010, 22:42 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Finns det inget sätt att bli av med abonnemanget? Tex säga att telefonen gått sönder? Du kommer aldrig mer att få se den där telefonen, det är jag tämligen säker på. Räkna den som icke existerande.
Hade någon gjort så där mot mig hade jag tagit telefonen av personen och slagit sönder den så det var bara flisor kvar. (Uppmanar inte till någonting sådant dock!!!!).
|
10 juni 2010, 22:50 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Flisor har det redan blivit i den här konflikten, men inte av telefonen förstås
|
10 juni 2010, 23:16 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Verkar inte bättre än så. Tur att den är obrukbar iaf. Ska nog polisanmäla snart, när jag ids.
|
10 juni 2010, 23:18 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Varför får du mobilräkningar? Ringer hon med abonnemanget från någon annan telefon?
|
10 juni 2010, 23:30 |
|
|
moggy
Medlem
|
Antar att han tog mobilen på ett 24-månaders kontrakt. Som de flesta operatörer erbjuder. Då får man ju pejja oavsett om man ringer eller ej eftersom det är att betrakta som en avbetalning på mobilen.
|
10 juni 2010, 23:33 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|