Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Min tokiga norrman ringde just från Norge för att höra om jag kunde reviewa en artikel för hans tidskrift. Han ville ha en nitisk och arrogant (?!) reviewer som inte låter sig imponeras av fint språk. Mhm... Han presenterar sig aldrig, utan finner stort nöje i att låta mig klura ut på egen hand att det är han. Knasbollen! Sedan överröste han mig med beröm som vanligt. Inte sjuttsingen kan jag säga nej då. Jag går på det varje gång. Fast jag tror faktiskt att han menar det.

4 maj 2014, 21:07
Medlem
Incognita skrev:
Min tokiga norrman ringde just från Norge för att höra om jag kunde reviewa en artikel för hans tidskrift. Han ville ha en nitisk och arrogant (?!) reviewer som inte låter sig imponeras av fint språk. Mhm... Han presenterar sig aldrig, utan finner stort nöje i att låta mig klura ut på egen hand att det är han. Knasbollen! Sedan överröste han mig med beröm som vanligt. Inte sjuttsingen kan jag säga nej då. Jag går på det varje gång. Fast jag tror faktiskt att han menar det.

Rätt åt dig, kära Inco!!! :D Sug i dig bara! :)

4 maj 2014, 21:33
Medlem
Publicerat min första app på Google Play. Jag har även gjort efterforskningar inför nästa projekt som är att göra en klon av Systembolagets app Promillekoll utan restriktionen att den bara fungerar under 0,8 promille. Jag ska nog ha med 95% konfidensintervall och ta hänsyn till den icke-linjära metaboliseringen vid låga halter. Jag tycker inte det ser ut som att Bolagets app gör det.

Man kanske skulle kunna låta användarna med tillgång till alkoholmätare kalibrera värdena på de individuella konstanterna. Risken är väl att mätfelet är så stort att det inte blir någon skillnad. Dessutom skulle det inte vara hälsosamt för mig att testa denna funktion.

5 maj 2014, 18:33
Moderator
I morse tyckte jag att det luktade manligt svett på mitt kontor och blev lite förbryllad. Inte så att det luktade illa, men främmande. Någon annans kroppsdoft, liksom. Det visade sig att det var en manlig städare som varit in där och typ bytt i papperskorgen och inte så mycket mer. Inte fasen borde jag väl känna det på lukten?

7 maj 2014, 13:24
Medlem
Incognita skrev:
I morse tyckte jag att det luktade manligt svett på mitt kontor och blev lite förbryllad. Inte så att det luktade illa, men främmande. Någon annans kroppsdoft, liksom. Det visade sig att det var en manlig städare som varit in där och typ bytt i papperskorgen och inte så mycket mer. Inte fasen borde jag väl känna det på lukten?

Du är uppenbarligen en tvåbent spårbund, kära Inco! :D

7 maj 2014, 13:36
Medlem
Monterat isär mina möbler.

8 maj 2014, 11:05
Moderator
Jobbat och varit med sonen hos sjukgymnast. Men vet att man är aspigt specialinreserad av något om professionsutövare tar för givet att man har samma yrke som de... men sjukgymnastik?! Ha ha! Jag blev så djärv att jag tackade ja till att hålla en föreläsning för sjukgymnaster (om kommunikation) i ett helt annat sammanhang. Innan visste jag inte om jag skulle våga, tänkte att jag nog inte har koll på deras referensramar och så, men nu blev jag lite modigare.

8 maj 2014, 15:50
Medlem
Sökt igenom vad som kändes som halva internet, letat upp en firma som överför VHS-kasetter till DVD-format, letat igenom vad som kändes som andra halvan av internet och beställt en dokumentär.

8 maj 2014, 15:58
Medlem
inte ett jävla någe. Men imorrn tänkte jag vakna iaf.

8 maj 2014, 17:43
Medlem
För första gången bevittnat någon som smitit från biljettkontrollanterna på vagnen.
Märkligt att de inte har rätt att ens handboja folk :01:

9 maj 2014, 16:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.