Ny tråd Svara på tråd  [ 326 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33
Texttråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Folk blir mer utilitaristiska när de använder andra språk än sitt modersmål.

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0094842


30 april 2014, 05:25
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Idag fick jag skäl att skriva om två av mina käraste ämnen: hur dåliga kristna är och hur bra det är med världsstat.


5 maj 2014, 21:35
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Första kapitlet ur boken The Cost of Rights som använder en syndaflod av ord och exempel för att säga att det inte finns någon distinktion mellan positiva och negativa rättigheter. Skälet är förstås att varje negativ rättighet är detsamma som den positiva rättigheten att skyddas mot rättighetskränkningar.

Första kapitlet säger ingenting om invändningen att rättigheter skulle existera oberoende av upprätthållandet av rättigheterna. Att tro på objektiv moral är väldigt knäppt men det verkar vara rätt vanligt. Förutsättningen för resonemanget i texten är alltså att man inte accepterar att det skulle finnas objektiv moral.


31 maj 2014, 00:51
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
En tragisk berättelse om en delfin som blev så fäst vid en människa att han la sig på botten och slutade andas när han inte fick vara med människan mer.

http://www.theguardian.com/environment/2014/jun/08/the-dolphin-who-loved-me


8 juni 2014, 16:34
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
När jag tänker på delfiner så inser jag att jag har ett och endast ett skäl att någon gång flytta nån annanstans än Sverige. Att bo vid en kust där det bor delfiner som jag kan försöka umgås med. De är ju ofta rätt förtjusta i människor så länge som de inte blir inlåsta och illa behandlade. I övrigt gillar jag inte havet.


8 juni 2014, 21:08
Moderator
Inlägg Re: Texttråden
Jag vill tipsa om en underbar blogg om autism: anarkoautism.wordpress.com


5 november 2016, 21:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 326 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33


Som gäst saknar du privilegier.

cron