Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Incognita skrev:
Risken är stor att jag fortsätter att trycka på samlingen ganska länge, så... Det kanske blir tillfällen, Zombie. Man vet aldrig. Å andra sidan kanske det är lika bra för dig att det är bökigt; du har ju redan en del litteratur. ;)

Idag har jag fått en del uträttat. Det var städ-, tvätt-, och boendestödsdag. Jag köper städning (de har kollektivavtal), men jag måste ju förstäda så att de kommer åt att städa och så att det inte har en alldeles för odräglig arbetsmiljö. Jag har varit orkeslös rätt länge nu, så det har ansamlats en hel del bråte och disk och sådant. Jag hann ta rätt på detta utan att behöva stressa ihjäl mig. Jag har även hunnit tvätta fyra maskiner plus städredskapen samt hänga upp, sortera och vika en del tvätt, delvis med hjälp av boendestödet. Med boendestödet gick jag igenom pappershögar och planerade framåt, gjorde en personlig verksamhetsplan, gick igenom krukväxterna, tömde diskmaskinen, fattade diverse jobbiga småbeslut, letade rätt på lite papper... När boendestödet gått gick det av bara farten att äntligen riva ner det lilla julpyntet som har suttit uppe sedan strax efter jul...

Så var det jobbmöte på nya avdelningen, dit vi flyttar. Jag hade någon fysisk form av panikångest innan, med yrsel och hjärtklappning och som ett susande tryck i skallen. Naturligtvis kom jag sent också. Men normalt jobbar jag ju faktiskt inte på fredagar, så det får de stå ut med. De flesta kunde inte komma alls. Hur som helst kändes mötet bra. Min nya avdelningschef känner jag sedan tidigare, och hon har ett gott intryck av mig. Jag har handlett uppsatser på en utbildning som hon höll i, t.ex., och jag vet att jag var en väldigt uppskattad handledare. Hon känner mig från den tid då jag hade en massa idéer och ork. Ni vet hur man liksom kan falla tillbaka i gamla roller, åter bli den där osäkra mobbade tönten, eller vad man nu var, när man träffar folk från förr? Tänk om det kan funka i positiv riktning också?! Jag skall försöka se detta som en nystart, lämna allt det tunga i byggnaderna och organisationen som vi lämnar. Nu slipper jag dessutom pendla och får nära till min sons skola från jobbet, och lokalerna och läget är mycket trevligare. Sammanhanget vi kommer att ingå i känns mer logiskt.

Jag lyckades ta tag i att uppdatera mitt kort också, för passering, kopiering och biblioteksärenden, och skaffa en kod som jag kan komma ihåg, samt ta reda på vart jag skall vända mig för att fixa med tillträde till alla relevanta lokaler.

Jag har en del kvar att pyssla med idag, måste storhandla och bädda rent åtminstone. Sedan tänkte jag laga god mat och duka lite fint. Jag får besök.

Tänk om det faktiskt håller på att vända uppåt nu, mitt mående och min ork.

Just ja, min forskningsledare sade att han tror att det kommer att ordna sig med min tjänst. Inget är säkert, men jag har ju faktiskt inte blivit uppsagd, och de håller på att titta på lösningar. Jag kommer inte att bli rik, men kan jag få en trygghetsanställning så kan jag åtminstone andas ut. Jag skall fasen ta och motbevisa alla som säger att det är kniven på strupen som får folk att prestera. Jag tänker bli produktiv som sjutton när jag inte längre behöver det för att hanka mig kvar. Jag menar, tänk bara så mycket kraft all stress och oro tar!

:20: :22:

25 april 2014, 17:49
Medlem
Det låter bra.

25 april 2014, 18:39
Medlem
Incognita skrev:
Jag skall fasen ta och motbevisa alla som säger att det är kniven på strupen som får folk att prestera. Jag tänker bli produktiv som sjutton när jag inte längre behöver det för att hanka mig kvar.

Lite out of character här kanske, men:
You go, girl!

Utomkaraktärt utrop:
Du kommer att klara det. Du kommer att visa de jävlarna!

27 april 2014, 13:49
Moderator
Ja, det skall jag banne mig göra, om inte annat så av rent ideologiska skäl.

Saknar en smiley i en kraftfull pose...

27 april 2014, 15:18
Medlem
Jobbat sjunde dagen i rad och storstädat hemma efter det samt haft tvättstuga i båda tvättstugorna samtidigt för att hinna tvätta undan rubbet.

Imorgon är jag LEEEEEEEEDIG.
:09:

28 april 2014, 22:52
Moderator
Oj, jädrar anåda, CRA är i farten! :) Det var inte dåligt! Se till att få andrum bara! Hoppas du får en superfin ledighet.

Jag har också haft mer energi. Har lyckats röja undan efter mig vartefter på ett sätt som jag inte haft ork för på länge. Jag hade glömt hur det kändes att orka.

28 april 2014, 23:04
Medlem
Jag firar ledigheten med att halvsova.
Imorgon är det jobb igen. ;)

29 april 2014, 14:30
Moderator
Här har flitens lampa lyst. Det går mycket bättre för mig att koncentrera mig på mitt nya kontor. Jag har redan kommit i ordning där (här; jag sitter på kontoret just nu). 15 kartonger ställde jag resolut i förrådet inför nästa flytt utan att ens packa upp dem. Jag kommer ändå inte att behöva innehållet de närmaste månaderna. Så skönt att slippa sitta i ett överbelamrat rum! Det är riktigt mysigt på rummet. Jag fick f ö byta rum med min forskningsledare, så nu har jag skrivbord också. Det är tyst och lugnt samtidigt som det är nära till liv och rörelse om behov för det finns - och till naturnära promenadstråk, caféer, you name it. Efter att jag gjort fint på rummet har jag jobbat med min text och faktiskt fått en hel del gjort .

Det var en riktigt bra morgon för mig och sonen också. Vi stressade inte, utan hade det mysigt.

Åh, så härligt det var att kunna promenera längs vattnet från min sons skola till mitt jobb!

29 april 2014, 15:21
Medlem
Idag tog jag itu med en sak som jag länge skjutit upp, rensade lite på mitt universalbord och dammsög bostaden, så nu behöver jag inte ha det gnagandes i bakhuvudet längre. :)

Dessutom upptäckte jag att Orange har lämnat oss och undrat varför.

29 april 2014, 16:01
Medlem
Jag har gjort klart ett program som spelar in alla mina telefonsamtal automatiskt. Det var mitt första Androidprogram. Jag ska väl snygga till det och sen börja med nåt mer komplicerat förmodar jag, men då måste jag hitta på nåt jag känner ett behov eller annan motivation att göra.

30 april 2014, 06:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.