Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Färdigpackat! 25 flyttkartonger blev det. Från ett kontorsrum! Det kan inte vara riktigt sunt. :?

Varför sparar jag egentligen en hyllmeter av en vetenskaplig tidskrift som jag faktiskt aldrig har läst? Någon som vill ha en kartong Pragmatics? Det har med språkanvändning att göra. Jag har tyvärr inga möjligheter att leverera den.

24 april 2014, 19:51
Medlem
Mitt gamla jag hade svarat "jaförfan!" och behållt dom i 10 år.. .och aldrig läst dom.

Mitt nya jag säger, näe, men tack ändå! (och om jag hittar nån som kan vara intresserad så förmedlar jag kontakt, för jag är fortfarande lätt allergisk mot att bra saker slängs).

24 april 2014, 20:31
Moderator
Bra där! Det var ju precis det jag gjorde, räddade dem från att slängas och lät bli att läsa dem i 10 år.

24 april 2014, 20:34
Medlem
Du kanske kan befria dem:
http://www.bookcrossing.com/

24 april 2014, 22:31
Moderator
Jag vågar nog inte lita på att någon plockar upp dem. :?

24 april 2014, 22:48
Moderator
Låter intressant, tidskriften. Kommer säkert att iallafall försöka läsa i den inom mycket mindre än tio år, resten bestämmer min sjukdom…

25 april 2014, 02:35
Moderator
Du kan få den om du hämtar den, Zombie. Fr o m nästa vecka kommer den att finnas i Norrköping.

25 april 2014, 08:31
Medlem
Har gjort en del städning och sånt, samt förberett en platta lasagne att ställa i ugnen ikväll. Det kommer folk.

25 april 2014, 08:52
Moderator
Incognita skrev:
Du kan få den om du hämtar den, Zombie. Fr o m nästa vecka kommer den att finnas i Norrköping.

Hur eller när nu det ska gå till. :( Man ska aldrig vara impulsiv med ett missbruksbeteende om natten.

25 april 2014, 15:04
Moderator
Risken är stor att jag fortsätter att trycka på samlingen ganska länge, så... Det kanske blir tillfällen, Zombie. Man vet aldrig. Å andra sidan kanske det är lika bra för dig att det är bökigt; du har ju redan en del litteratur. ;)

Idag har jag fått en del uträttat. Det var städ-, tvätt-, och boendestödsdag. Jag köper städning (de har kollektivavtal), men jag måste ju förstäda så att de kommer åt att städa och så att det inte har en alldeles för odräglig arbetsmiljö. Jag har varit orkeslös rätt länge nu, så det har ansamlats en hel del bråte och disk och sådant. Jag hann ta rätt på detta utan att behöva stressa ihjäl mig. Jag har även hunnit tvätta fyra maskiner plus städredskapen samt hänga upp, sortera och vika en del tvätt, delvis med hjälp av boendestödet. Med boendestödet gick jag igenom pappershögar och planerade framåt, gjorde en personlig verksamhetsplan, gick igenom krukväxterna, tömde diskmaskinen, fattade diverse jobbiga småbeslut, letade rätt på lite papper... När boendestödet gått gick det av bara farten att äntligen riva ner det lilla julpyntet som har suttit uppe sedan strax efter jul...

Så var det jobbmöte på nya avdelningen, dit vi flyttar. Jag hade någon fysisk form av panikångest innan, med yrsel och hjärtklappning och som ett susande tryck i skallen. Naturligtvis kom jag sent också. Men normalt jobbar jag ju faktiskt inte på fredagar, så det får de stå ut med. De flesta kunde inte komma alls. Hur som helst kändes mötet bra. Min nya avdelningschef känner jag sedan tidigare, och hon har ett gott intryck av mig. Jag har handlett uppsatser på en utbildning som hon höll i, t.ex., och jag vet att jag var en väldigt uppskattad handledare. Hon känner mig från den tid då jag hade en massa idéer och ork. Ni vet hur man liksom kan falla tillbaka i gamla roller, åter bli den där osäkra mobbade tönten, eller vad man nu var, när man träffar folk från förr? Tänk om det kan funka i positiv riktning också?! Jag skall försöka se detta som en nystart, lämna allt det tunga i byggnaderna och organisationen som vi lämnar. Nu slipper jag dessutom pendla och får nära till min sons skola från jobbet, och lokalerna och läget är mycket trevligare. Sammanhanget vi kommer att ingå i känns mer logiskt.

Jag lyckades ta tag i att uppdatera mitt kort också, för passering, kopiering och biblioteksärenden, och skaffa en kod som jag kan komma ihåg, samt ta reda på vart jag skall vända mig för att fixa med tillträde till alla relevanta lokaler.

Jag har en del kvar att pyssla med idag, måste storhandla och bädda rent åtminstone. Sedan tänkte jag laga god mat och duka lite fint. Jag får besök.

Tänk om det faktiskt håller på att vända uppåt nu, mitt mående och min ork.

Just ja, min forskningsledare sade att han tror att det kommer att ordna sig med min tjänst. Inget är säkert, men jag har ju faktiskt inte blivit uppsagd, och de håller på att titta på lösningar. Jag kommer inte att bli rik, men kan jag få en trygghetsanställning så kan jag åtminstone andas ut. Jag skall fasen ta och motbevisa alla som säger att det är kniven på strupen som får folk att prestera. Jag tänker bli produktiv som sjutton när jag inte längre behöver det för att hanka mig kvar. Jag menar, tänk bara så mycket kraft all stress och oro tar!

25 april 2014, 15:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.