Ny tråd Svara på tråd  [ 821 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 83  Nästa
Den stora humortråden. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Bild

Kungen och Kamprad fixar biffen!


21 april 2014, 10:42
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Bild


21 april 2014, 14:41
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Denna skitnödiga recension av vårt forum tycker jag är lite humor. http://www.aspergerforum.se/aspieforum-t38757.html#p1141671


24 april 2014, 08:16
Moderator
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Ha ha, vi har ett hippiemöte! :mrgreen:


24 april 2014, 08:43
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Konspiratoriska eller extrema uppfattningar, skulle jag? :07:


24 april 2014, 08:46
Moderator
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Hehe... :04:

Men drogliberalism?! WTF!

Tycker inte att vi dagistantar oss så mycket heller, men visst, det har hänt att vi har sagt ifrån några gånger och satt ner foten när det höll på att eskalera rejält med konflikter från det andra forumet. Och personangrepp har väl aldrig fört en diskussion framåt.


24 april 2014, 08:52
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Jag är väl lite smått drogliberal men det framgår nog inte riktigt här så ofta.


24 april 2014, 08:55
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
...och var är alla de där "håriga turkiska damerna"? :?


24 april 2014, 09:13
Moderator
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Jag gjorde ett eget inlägg där nu.

Citera:
Jag är moderator och co-admin på aspieforum, och det är mitt virtuella vardagsrum. Jag kan inte påstå att jag riktigt känner igen bilden som delvis utmålats här. Det var nog väldigt länge sedan som Krigarsjäl tittade in där, exempelvis. Jag hänger där i första hand för att jag tycker om människorna där. Tidvis är det ett oerhört inspirerande ställe, med något nästan magiskt över sig. Det är min upplevelse; jag är nog en av dem som har "hippiemöte" där, så ni får ta det med en nypa salt. :wink: Dock är stället sårbart för måendet hos ganska få aktiva medlemmar, så därför blir det ojämnt. Fler aktiva medlemmar vore välkommet och uppskattat.

Aspieforum modereras sparsamt, men det är för att det inte behövs fler ingripanden än så. Det är ytterst sällan konflikter eskalerar där. När de gör det brukar de komma härifrån. Medlemmar som får postförbud här tar med sig konflikten till oss istället. Hos oss brukar de påfallande ofta bli sams, eller åtminstone sansa sig. Vi tror på kommunikation, löser hellre konflikterna än bannar. Och vi tror på att ge människor fler chanser utan att göra så stor grej av det. Eftersom aspergerforum finns, med sin striktare policy, så tycker inte jag att det är något större risktagande. Jag tror att det är bra att forumen är olika, så att förhoppningsvis fler har någonstans där de känner sig hemma.

Drogliberalt?! Eh, nä! Kanske någon enstaka individ, men det är i så fall verkligen inget som präglar forumet. Jag är uppvuxen med en alkoholiserad förälder och därmed rätt vaksam på alla överdrifter åt det hållet. Vår mest aktiva medlem är nykterist, råkar jag veta. Men visst finns det en tråd om hur man gör egen mjöd och så.

Jag föredrar helt klart den grafiska designen på aspieforum framför den som finns här. För mig är den betydligt mer vilsam. Och så tycker jag att vi har snyggare smileys.

Gör er en egen uppfattning, vetja! Ni är varmt välkomna. Man måste inte välja mellan forumen. De kompletterar varandra.


Hoppas jag inte skrev något tokigt. Är lite mosig i skallen idag.


24 april 2014, 09:30
Moderator
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Schueberird skrev:
...och var är alla de där "håriga turkiska damerna"? :?

:lol: Ja, jag har då inte sett några. Det måste ha varit före min tid.


24 april 2014, 09:33
Ny tråd Svara på tråd  [ 821 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 83  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron