Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Fick äntligen utrymme för att ta hand om mig själv idag! :)

Löptränade först med försiktigt joggning (pga tidigare av intervallöpträning överansträngd bakre lårmuskel på höger ben) 7-8 km, styrketränade lite utomhus och promenerade sedan hem i duggregnet, via en sväng förbi min alldeles egna meditationsplats i skogarna i närheten av där jag bor. Hemma blev det GRUNDLIG stretchning följt av en 15-minuterpass vanlig yoga, sedan dusch och andrafrukost (körde en juicebaserad råkostmixdryck innan joggningen). Därefter ett ca ett timme långt kombinerat kundaliniyoga- och meditationspass.

Snacka om att jag känner mig som en ny människa!!! :D Effekten sitter fortfarande nu, på småtimmarna morgonen efter.


10 april 2014, 02:01
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det låter ju alldeles omåttligt sunt!

Jag började dagen med en timmes medicinsk yoga. Det var verkligen precis vad jag behövde. Hittade tillbaka till mitt mer meditativa jag. Hoppas hon inte tänker gå och gömma sig igen.

Jag skall nog försöka att klara både allergin och all stress och livsångest utan ataraxen nu, så gott jag kan. Jag upplever att den gör mig trögtänkt, och det gillar jag inte alls.


10 april 2014, 10:18
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har tränat pilates. Det gick mycket bättre den här gången. Jag tror att jag kan bli riktigt bra på det, bara jag får öva. Smidighetsträning är verkligen min grej. Styrka, balans och precision kommer liksom på köpet.


11 april 2014, 16:43
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
7,82 km
5,45 km/h


14 april 2014, 20:48
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ikväll har jag tränat pilates med en annan ledare, vilket visade sig vara något helt annat, närmare bestämt det myspysiga lugna osvettiga som jag från början förväntade mig av en träningsform med stor mjuk boll på en mjuk matta. Snällt mot både kropp och själ.


23 april 2014, 20:22
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Mitt kondis är eventuellt bättre än min kondis just nu. ;)


25 april 2014, 22:04
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Årets Hittaut.nu-karta har just släppts! :) Dock börjar jag tröttna litegrann i och med att kontrollerna sitter på ungefär samma ställen varje år.


26 april 2014, 15:13
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
10/65 kontroller idag.


26 april 2014, 19:54
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har också varit ute, fast utan några kontroller. Har haft picnic i skogen, med sällskap den här gången. Dock inte fågelkunnigt sällskap. Men han bar hela packningen så jag kan knappast klaga. ;)


26 april 2014, 20:12
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade före jobbet idag men bara en stund och på gymmet på jobbet som är lite klent utrustad.


26 april 2014, 23:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron