Re: Vad har du gjort idag?
Ser man bladen överhuvudtaget i akvariet då? Då får man ha lite mindre vatten så ytan hamnar i ögonhöjd från sidan, väl.
Hur ser de ut under vattnet? Det är väl en lång stängel bara?
Jag har haft en underbar dag, förresten.
Det har varit stor dramatik här i området dessutom - ICA-personal jagade en mat-tjuv som gömde sig under en bil utanför vårt hus och en grannkatt ramlade ned från fönstret på första våningen och dess människor försökte sedan i timmar (typ minst 5h) ömsom locka fram och ömsom jaga ifatt den med rätt omfattande blodvite som resultat (människoblod då lyckligtvis

).
Mattjuven upptäcktes av barnen när han låg under bilen och ICA-gubbarna precis dundrade förbi. Först trodde min yngsta att han vinkade åt dem att komma närmare men sedan förstod hon att han menade tvärtom, att de skulle gå därifrån.
Efter mycket om och men gick barnen till en granne som stod och grillade på gården och sade att mannen låg där under bilen men ingen sade något om det till ICA-gubbarna som sprang runt och letade så antagligen kom han undan.
Efteråt blev det stor förvirring över ifall det var rätt att avslöja honom eller om de borde ha låtit bli...barnen tyckte att det var rätt att säga till grannen och jag fick lite svårt att motivera både det rätta i att hålla tyst och låta honom komma undan med tanke på brottets art (mat - hallå! Hungrig, kanske utfattig?) och att det samtidigt är helt klart fel att stjäla. Fast berättigat i vissa desperata lägen...men annars fel.
Inkonsekvens är inte populärt hos barn.
Det ska finnas en jättesäck med mat slängd i skogen här bakom som han gjorde sig av med under flykten, ifall någon känner sig manad.
Han kanske har hämtat den själv nu i skydd av nattens mörker ifs.