Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Planterade om i akvariet, nu växer det en lotus i den :09:
Vår hjälpsamma katt var naturligtvis med på ett hörn, men missade att täckglaset var borta, vilket gjorde att kissen inte missade sitt vårdopp.
Men att torka upp på golvet fick jag minsann ingen hjälp med.

20 april 2014, 22:09
Medlem
:D Åt katten...blev den mycket förskräckt?

Det ska växa Aloe vilt i våra sjöar, eller vissa av dem iaf.
Det är rätt fascinerande.

21 april 2014, 00:56
Moderator
Åh, lotus i akvariet! Det låter vansinnigt vackert.

21 april 2014, 02:33
Medlem
Ser man bladen överhuvudtaget i akvariet då? Då får man ha lite mindre vatten så ytan hamnar i ögonhöjd från sidan, väl.

Hur ser de ut under vattnet? Det är väl en lång stängel bara?

Jag har haft en underbar dag, förresten.
Det har varit stor dramatik här i området dessutom - ICA-personal jagade en mat-tjuv som gömde sig under en bil utanför vårt hus och en grannkatt ramlade ned från fönstret på första våningen och dess människor försökte sedan i timmar (typ minst 5h) ömsom locka fram och ömsom jaga ifatt den med rätt omfattande blodvite som resultat (människoblod då lyckligtvis :? ).

Mattjuven upptäcktes av barnen när han låg under bilen och ICA-gubbarna precis dundrade förbi. Först trodde min yngsta att han vinkade åt dem att komma närmare men sedan förstod hon att han menade tvärtom, att de skulle gå därifrån.
Efter mycket om och men gick barnen till en granne som stod och grillade på gården och sade att mannen låg där under bilen men ingen sade något om det till ICA-gubbarna som sprang runt och letade så antagligen kom han undan.

Efteråt blev det stor förvirring över ifall det var rätt att avslöja honom eller om de borde ha låtit bli...barnen tyckte att det var rätt att säga till grannen och jag fick lite svårt att motivera både det rätta i att hålla tyst och låta honom komma undan med tanke på brottets art (mat - hallå! Hungrig, kanske utfattig?) och att det samtidigt är helt klart fel att stjäla. Fast berättigat i vissa desperata lägen...men annars fel.
Inkonsekvens är inte populärt hos barn.

Det ska finnas en jättesäck med mat slängd i skogen här bakom som han gjorde sig av med under flykten, ifall någon känner sig manad. ;)

Han kanske har hämtat den själv nu i skydd av nattens mörker ifs.

21 april 2014, 03:14
Medlem
CodeRedAlert skrev:
:D Åt katten...blev den mycket förskräckt?
Han blev mest ett blötdjur, som senare stod på golvet och skakade på varenda lem.
Intressant hur han lyckas vika ut tassarna så tom trampdynorna spretar åt alla håll, för att komma åt och torka med tungan.

Lotusblomman:
Bild
Nu är den bara ett par veckor gammal, men stängerna kommer leta sig upp till ytan och förhoppningsvis kommer den även att bjuda på en blomma också.
I vattnet kommer det nog bara att vara stänger, men jag får ta tag i projektet att hänga upp belysningen ifrån taket, så det inte behövs något täckglas. För själva blomman lär sticka upp ur vattnet en bit.

21 april 2014, 23:24
Medlem
Planterade även frön till Lager idag.
Men kan grotiden på 6-18 mån verkligen stämma? :?

22 april 2014, 00:17
Moderator
Fin lotusblommebebis! Hm, fler tillfällen för kisse att lajva som blötdjur framledes, således? :04:

Intressant drama, CRA.

För egen del har jag vaknat sent, varit ute i skogen och sedan mest däckat i sängebingen.

22 april 2014, 03:52
Medlem
Jag har slängt en kärra med trasiga mojar på soptippen.

24 april 2014, 12:39
Moderator
Jag håller på att flytta på jobbet. Jädrar anåda vad mycket bråte jag samlat på mig genom åren! Inte finns det tid för att gå igenom och rensa heller, för som vanligt visste ingen någonting förrän det plötsligt var akut bråttom. Och vi skall bara vara på det nya stället temporärt i väntan på en större omflyttning på universitetet i september eller när det nu blir.

24 april 2014, 15:40
Moderator
PANIK! Jag kommer aldrig att komma härifrån! Jag skulle behöva ett så'nt där TV-team som kommer och rensar ut åt mig. :03:

24 april 2014, 17:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.