Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Möt våren 2014! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Möt våren 2014!
Knott! (Alltså inte här, utan hos Inco.)

Vi plockade och åt löktrav igår. Kan grisar så kan vi.

19 april 2014, 23:34
Moderator
Jag sitter vid en pöl i skogen och spanar efter grodor och salamandrar utan framgång. Att döma av mängden larver ser det ut att bli ett myggår. Önskar att jag hade en fågelsångskunnig vän med mig, för här sjungs det så att det står härliga till emellanåt. Nu skuttade iaf en koltrast förbi med en godbit i näbben. Tidigare råkade jag skrämma vettet ur en stackars solande snok när jag tjurrusade fram. Vet inte vad som flög i mig, kände bara plötsligt för att springa, så jag dundrade fram med ryggsäck och allt. Inte var det långt, och förmodligen inte särskilt snabbt, men det var alldeles frivilligt och utan minsta tanke på att det skulle vara nyttigt. Det var nog första gången sedan... lågstadiet... Jag tycker mig minnas att jag hade en liten ljusblå gymnastikdräkt med volang på och sockeplast senast det hände.

20 april 2014, 14:50
Moderator
De där små simmande självlysande sakerna, någon som vet vad det är för något?

20 april 2014, 14:50
Medlem
Jag är på balkongen, nedanför är det folk som snickrar möbler, eller nåt. Katter och barn ränner omkring utanför och leker. Solen når mig dock inte på balkongen, jag har svårt att bestämma mig om jag ska gå dit solen skiner eller stanna kvar.

20 april 2014, 16:49
Medlem
Hade jag inte varit så mån om att ständigt vara produktiv hade jag nog promenerat till stan. Springa hade känts tillräckligt produktivt, men jag har nyligen varit sjuk så det får vänta någon dag. På balkongen kan jag vara produktiv med min laptop utan att slösa på den begränsade tillgången till bra väder, det får duga.

Jag har fan aldrig sett så mycket grannar utomhus samtidigt som idag.

20 april 2014, 16:56
Moderator
Lustigt att någon annan klagar över instängd balkong just när jag hade en tanke på att göra det. Vågar dock inte ha lapptoppen där, fläkten borde nog rensas även utan att först fyllas med frömjöl.

20 april 2014, 17:01
Moderator
Och fågelsångskunskap ja. Har en fågelsångsbok med spelare, men vad ska man med den när man inte kan slå upp efter sången och inte kan fråga fåglarna vad de heter.

20 april 2014, 17:03
Moderator
Det finns säkert någon app för det, precis spm det finns låtigenkänningsprogram.

Getingarna är visst i farten.

Diverse simfåglar plaskar som 17 i dammen jag sitter vid.

20 april 2014, 17:08
Medlem
Jag vet inte om det är ett vårtecken, men idag har jag sett både brun och blå kärrhök plus den sedvanliga ormvråken. Stora vitsippor har jag sett också plus tussilago uti mängd i fina, naturlig växande buketter och blåsippor.

20 april 2014, 21:41
Moderator
App ja. Om jag hittar en appstare. Den jag har nu är döende så det blir att krångla med det tekniska på ännu ett sätt.

21 april 2014, 01:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.