Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Apropå antimakasser: Jag minns en gång då jag tagit tåget till grannbyn och först när jag anlänt till min slutliga destination upptäckte att antimakassen från sitsen på tåget hade fastnat i min jacka och troligen fladdrat som en fana bakom mig hela vägen fram.
|
11 april 2014, 20:55 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Blev nyfiken på Makassars flagga. Ska tydligen se ut sålunda:  Undrar då hur en antimakassar egentligen borde se ut som flagga. I komplementfärgerna eller något mer komplicerat? Fast det är förstås bara spetsfundigheter.
|
12 april 2014, 01:47 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Antimakassrar är som bekant motiverade än idag. Man vet aldrig vilket tåg eller flygplan HERrens Smorde kommer med.
|
12 april 2014, 01:58 |
|
 |
Schueberird
Medlem
|
 Hmmm, är "Hers" månne ett märke på hårolja? Nu blev jag också nyfiken: "Varför kallas den där tygbiten för antimakass?" "Tja, antiujungpandang hade varit jobbigare att skriva..."
|
12 april 2014, 03:42 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag har promenerat runt längs...vad heter vägen? Jag vet precis var allt ligger men nästan aldrig vad ställena/vägarna heter. Det fastnar inte. Iaf. så promenerade jag runt där.
OBSERVATORIELUNDEN.
Gick in på bokhandeln vid Odenplan och hamnade i himmelriket, fick med mig en bok hem eftersom jag fastnade i den och stod och läste tio sidor innan jag kom på att det kanske var ohyfsat att läsa den innan man betalat för sig. Sedan hämtade jag yngsta dotter från födelsedagskalas. Blev lite illa till mods tidigare när jag lämnade henne där, för hon sade att hon inte tyckte om kalas och ville egentligen inte gå dit. Hon ville inte att gratulationskortet med hennes namn i skulle läsas upp heller, för det är ju pinsamt. Är hon trots allt en liten aspie? Hon har även fått för sig att hon inte gillar mat. Inte så att hon inte äter men medans hon äter så påminner hon oss om att hon minsann inte gillar mat. Mat är jobbigt. Att få i sig maten är jobbigt.
Å andra sidan var det ett helt gäng med flickor från hennes klass som såg när hon kom till kalaset och sprang en lång sträcka för att möta henne, hon är väldigt omtyckt. VÄLDIGT omtyckt. Så hur funkar det med begränsad social förmåga?
Till kvällen gjorde vi pizza och så sjöng tjejerna en egen version av We are family som gick så här: We are family My mom, my dad, my stepdad, my sister, sister, sister and me!
Detta för att en av deras utlandsfödda (halv)systrar som de aldrig träffat precis tagit kontakt genom Facebook. Jag skrattade så jag grät.
|
13 april 2014, 01:28 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Planerat. Jag ämnar leva ett mer disciplinerat liv. Om jag ser till att ständigt sysselsätta mig tror jag att jag blir av med en del grubblerier och ensamhetskänslor jag har. Skulle tränat idag men undviker det eftersom jag vaknade med halsont, snuva och muskelvärk. Skulle tro jag är skenförkyld eftersom det inte är rimligt att vara sjuk så ofta som jag är ens med småbarn hemma. Jag ska, i vilket fall, rensa skafferiet, dammsuga, skura golven och skura badrummet. Och veckohandla. Därefter bör jag plugga. Saknar min lillskrutta jättemycket. Imorgon kommer hon hit. 
|
13 april 2014, 12:54 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
Kollade studentmejlen idag och fick reda på att jag svarat rätt på alla frågor i senaste tentan i filosofisk metod. Det innebär att jag blivit minst godkänd i allt jag lämnat in hittills. Känns bra.
|
13 april 2014, 13:42 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Katt-, skogs-, sjö- och barnpromenad blev det idag.
|
13 april 2014, 16:55 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Varit kär och fixat balkongen. Barnen har påsklov och det är riktigt mysigt nu allting! Det blommar utanför köksfönstret till och med.
|
14 april 2014, 19:53 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Städat, fixat med påskpyssel av olika slag så barnen kunnat utföra själva pysslandet, pressat blommor, haft tvättstuga, bokat tid för ett test, drömt om jobb. Rastat katterna ute på gården, fått lite sol. Planerat.
|
16 april 2014, 18:57 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|