Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Tja Inco! Nä jag tänkte inte på vad du skrev om din syn på relationer.
Jag har inga värderingar hur andra lever.
Visst jag kan bli förvånad ibland när en bekant berättade om sin allternativa livsstil.
Men jag dömmer ingen.
Alla har rätt att leva som de anser bäst!
Det jag skrev var bara utifrån jag tänker i mitt liv.
Jag har haft en del jobbiga relationer och nu uppskattar det jag har.
Jag vet att livet kan vara tufft och smärtsamt.
Om jag skriver något som kan uppfattas som kritik !
Så är det aldrig min mening.
Jag skulle aldrig kritisera någon medvetet.
Att det kan uppfattas så beror nog på i så fall att jag inte kan utrycka mig så bra så jag kan misstolkas.
Ha det gott vänner! :09:


9 april 2014, 11:47
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Jotack, dagsformen är rätt ok! I förmiddags pratade jag med en kvinna med koll, en sådan som kan ordna allt ni vet, snabb som en vessla i benen också trots uppenbar dräktighet, precis en sådan kvinna undertecknad behöver alltså! Hon och hennes kollega ska hjälpa mig försöka hitta praktikplats på arkiv åt mig så snart skolterminen är slut. De har hjälpt en kille hitta just plats på arkiv förut, och i hans fall ledde det till anställning. Skitbra. Dessa människor jobbar i samarbete med boendestödet och socialtjänsten och verkar mycket bättre än de på jobbcoachföretaget som jag gått på tidigare. Mer realistiska, och kunniga i funktionshinder.

Jag har haft så sjukt många autistiska härdsmältor på sistone till följd av detta att jag inte vet vad jag vill göra av Mitt Liv rent professionsmässigt (i övrigt har jag hyfsad koll) så det här mötet var lugnande. Att få praktisera på arkiv innan jag avgör om jag skall plugga arkivvetenskap (ifall de någonsin drar igång kurserna i ämnet här i stan igen) är nog av godo med tanke på hur ambivalent jag är till om jag ska plugga mer nu eller inte.


9 april 2014, 14:49
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Tja Inco! Nä jag tänkte inte på vad du skrev om din syn på relationer.
Jag har inga värderingar hur andra lever.
Visst jag kan bli förvånad ibland när en bekant berättade om sin allternativa livsstil.
Men jag dömmer ingen.
Alla har rätt att leva som de anser bäst!
Det jag skrev var bara utifrån jag tänker i mitt liv.
Jag har haft en del jobbiga relationer och nu uppskattar det jag har.
Jag vet att livet kan vara tufft och smärtsamt.
Om jag skriver något som kan uppfattas som kritik !
Så är det aldrig min mening.
Jag skulle aldrig kritisera någon medvetet.
Att det kan uppfattas så beror nog på i så fall att jag inte kan utrycka mig så bra så jag kan misstolkas.
Ha det gott vänner! :09:

Okidoke. :-)

Jag uppfattade det inte som kritik men undrade lite om jag själv hade framställt mig som om jag behövde sådana råd, om du förstår vad jag menar... Men då var det inte så heller. Skönt!

Jag är verkligen jätteglad för din och Ufos skull. Ni förtjänar att ha det bra, båda två. :09:


9 april 2014, 15:17
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag har tråååååkigt. Och jag är alldeles för trött och sliten för att göra något åt det. Det verkar nästan som om min hjärna håller på att lägga av på allvar, och ta kroppen med sig, typ.


9 april 2014, 18:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Orange skrev:
Jotack, dagsformen är rätt ok! I förmiddags pratade jag med en kvinna med koll, en sådan som kan ordna allt ni vet, snabb som en vessla i benen också trots uppenbar dräktighet, precis en sådan kvinna undertecknad behöver alltså! Hon och hennes kollega ska hjälpa mig försöka hitta praktikplats på arkiv åt mig så snart skolterminen är slut. De har hjälpt en kille hitta just plats på arkiv förut, och i hans fall ledde det till anställning. Skitbra. Dessa människor jobbar i samarbete med boendestödet och socialtjänsten och verkar mycket bättre än de på jobbcoachföretaget som jag gått på tidigare. Mer realistiska, och kunniga i funktionshinder.

Jag har haft så sjukt många autistiska härdsmältor på sistone till följd av detta att jag inte vet vad jag vill göra av Mitt Liv rent professionsmässigt (i övrigt har jag hyfsad koll) så det här mötet var lugnande. Att få praktisera på arkiv innan jag avgör om jag skall plugga arkivvetenskap (ifall de någonsin drar igång kurserna i ämnet här i stan igen) är nog av godo med tanke på hur ambivalent jag är till om jag ska plugga mer nu eller inte.

Vad bra att du träffat kunniga människor.
För det är ju så jobbigt att kämpa på själv.


9 april 2014, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Tack Inco! Nej jag har ingen aning hur du lever privat.
Så jag skrev inget som var riktat till dig.
Med min dyslexi så orkar jag inte läsa igenom all text.
Att stavningen här är skaplig beror ju på att min I-phone som jag skriver på stavar rätt åt mig!


9 april 2014, 23:58
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Med min dyslexi så orkar jag inte läsa igenom all text.
Att stavningen här är skaplig beror ju på att min I-phone som jag skriver på stavar rätt åt mig!

Bra att bli påmind om... Jag lever ju med texter hela dagarna, både i jobbet och privat, så det är lite för lätt att glömma vilken kamp det kan vara för andra att ta sig igenom en text.


10 april 2014, 06:35
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird är orkeslös och bestämmer sig för att ringa tvångsenheten:
- Hej, jag skulle vilja beställa en skottkärra med inomhustillägg.
- Det går bra, vilken tid vill du ha skottkärran framkörd?
- 22.00. Ingår chaufför?
- Nej, det måste beställas extra.
- Då tar jag en chaufför också.
- Okej, skottkärra 22.00 med chaufför beställt. Var det något mera?
- Nej, det var bra så.

Ovan återgivna dialog är helt och hållet fiktiv: Tvångsenheten förstod inte vad Schueberird pratade om eller så hörde de inte viskningarna i luren, så de lade på.


10 april 2014, 21:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Bättre idag. Jag fick lite gjort också.


11 april 2014, 19:27
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Låter bra.

Har varit totalt utmattad idag också. Stängde till slut av allting som lät och lade mig att sova, med minimalt av intryck. Vilken skillnad det gjorde! Nästa gång jag klagar över utmattning, påminn mig gärna om att eliminera ljudkällor!


11 april 2014, 20:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.