Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nästa
Jag är inte rasist 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jag är inte rasist
Zombie skrev:
Men bland de individer jag skuldbelägger finns du, rdos, exec och moggy för att ni inte respekterar mörkhyade människor .....................
Njae på just den här punkten skiljer våra åsikter.
Jag vill inte skuldbelägga personer som ger utlopp för sina känslor och försöker ventilera dom.

Visst kan det vara frustrerande när andra inte vill dela ens åsikter. Men man bör akta sig för att skuldbelägga dem för det.

5 juni 2010, 11:58
Moderator
Det är inte deras åsikter jag skuldbelägger. Snälla, kom inte med tugget "åsiktsförtryck" du också. Jag tyckte jag skrev rätt tydligt vad jag anser dem medskyldiga till: att göra människor av kött och blod illa genom att sprida beskyllningar mot dem utan att ha kollat fakta.

Vad jag ser att jag inte var tydlig med var att jag anser att eftersom det är en direkt följd av ett bristfälligt eller uteblivet ansvarstagande hos dem själva, så har de den skulden vare sig jag påpekar det eller inte. Det där med att jag skulle skuldbelägga dem menade jag alltså inte mer med än att jag har lessnat på att tiga om en skuld de redan har.

Ansvar, även i graden skuld där det är relevant, tror jag också litet grann på den botande kraften i att inte hyckla om. I kombination med andra åtgärder. Även om jag tyvärr tvivlar på en bot i just de här fallen.

Senast redigerad av Zombie 5 juni 2010, 13:31, redigerad totalt 1 gång.

5 juni 2010, 13:26
Medlem
rdos skrev:
moggy skrev:
CodeRedAlert skrev:
Vi ses i Tantolunden imorgon (idag lördag egentligen men jag behöver sova lite här emellan så jag orkar utöva mina MMA moves på alla som behöver det, yes it´s personal!!!!).

Area Turns Red!

Välkomna! ;)

Tar man med egna gatstenar eller delas dessa ut där?

Precis, det undrar jag med. Och hur är det med Molotov Cocktails? Delas sådana oxå ut för framtida bruk? Kanske lite knivar och sånt??

Läste länken på AF, och kan bara säga att jag inte skulle kommit även om jag bott i Stockholmstrakten. De ska tydligen ha hiphop musik. Urk! :evil:

Men, som sagt, jag avser att fira nationaldagen på RÄTT dag (alltså imorgon), och med traditionell musik & kultur. Jag, hustrun och dottern ska vara med på en dansuppvisning i Höör, och då handlar det inte om afrikanska regndanser (hiphop). :D

Komiskt nog skrev jag det där om mina MMA-moves innan jag fattade vad det kan bli för sorts sammankomst, så naiv är jag!
Hade inte kollat upp något alls utan blev eld och lågor över en festival med det tema som står mig väldigt varmt om hjärtat. Men nu får vi väl se om det blir gatstenar, våldsamma motdemonstrationer eller annat.

Jag tror dock att det kommer gå ganska lugnt och städat till. Inte alla antirasister är eldfängda ungdomar, se på mig till exempel. ;)

Sedan kan man diskutera relevansen i att använda sig av de metoder som AFA oc andra radikaler gjort tidigare. Jag har en del åsikter om det som jag inte tänker utveckla just nu. De lutar mest åt sympatihållet dock, i teorin åtminstone.

5 juni 2010, 13:30
Medlem
Länk till festivalen och arrangörerna STARK som inte alls har med AFA att göra eller med annat våldsamt:
http://www.areaturnsred2010.com/

Jag kommer hänga vid Stockholms Antifascistiska Tanter's bokbord.

5 juni 2010, 14:24
Medlem
Zombie skrev:

Men bland de individer jag skuldbelägger finns du, rdos, exec och moggy för att ni inte respekterar mörkhyade människor med konstiga namn ens tillräckligt för att ta reda på fakta om dem eller om de samhällsmekanismer som är tillämpliga i sådana här frågor.

Jag belägger er med skuld för att ni bidrar till att sprida den bristen på respekt och därmed bidra till deras sociala stigmatisering, till att deras liv förstörs, i vissa (och i framtiden kanske ökande) fall på rent fysiska sätt, till att allt fler, i stället för färre, av dem och deras i Sverige födda barn nekas inträde i samhället och därmed hänvisas till att försörja sig på fel sida lagen om de alls ska få känna värdigheten av eget arbete och hänvisas till att utan hjälp hantera det hat och de hämndkänslor mot de tursammare som därvid uppstår hos vilken sapiens som helst.

Det är ni medskyldiga till, när ni istället hade kunnat göra något så enkelt som att ta reda på fakta i till exempel den arbetsdiskrimineringsfråga vi diskuterade alldeles nyss.

Jag känner inte alls igen mig i att jag inte skulle respektera mörkhyade. Har faktiskt svårt att förstå hur du lyckas vrida och vända det till det du säger.

Jag ser inte heller att man ska behöva känna sig skydlig till nåt fult och dåligt bara för att man uttrycker åsikter baserade på vad man ser hända i samhället.

5 juni 2010, 15:18
Medlem
Zombie skrev:
Det är inte deras åsikter jag skuldbelägger. Snälla, kom inte med tugget "åsiktsförtryck" du också. Jag tyckte jag skrev rätt tydligt vad jag anser dem medskyldiga till: att göra människor av kött och blod illa genom att sprida beskyllningar mot dem utan att ha kollat fakta.

Vad jag ser att jag inte var tydlig med var att jag anser att eftersom det är en direkt följd av ett bristfälligt eller uteblivet ansvarstagande hos dem själva, så har de den skulden vare sig jag påpekar det eller inte. Det där med att jag skulle skuldbelägga dem menade jag alltså inte mer med än att jag har lessnat på att tiga om en skuld de redan har.

Ansvar, även i graden skuld där det är relevant, tror jag också litet grann på den botande kraften i att inte hyckla om. I kombination med andra åtgärder. Även om jag tyvärr tvivlar på en bot i just de här fallen.

Fast nu pratar du ju utifrån dina personliga åsikter fast du försöker få det att låta som att det handlar om allmängiltiga fakta.

Jag har en annan åsikt än dig och jag anser att förespråka stor invandring och mångkultur är brist på ansvarstagande eftersom jag tror att det samhället kommer att innebära problem och lidande för många människor.

5 juni 2010, 15:25
Moderator
Nej, nej och nej. Och det här har vi också tragglat på Aspergerforum.

Jag talar här inte om åsikterna om hur man ska behandla folk av utomvästerländskt ursprung, jag talar om bakgrundsfakta om dem, om svenska arbetsgivare, om hur olika samhällsmekanismer fungerar och dylikt.

5 juni 2010, 15:48
Moderator
För att förtydliga mitt svar till Ufo: vad folk känner måste definitionsmässigt tas på allvar och utrönas vad man kan göra åt, om känslan inte är komfortabel. Men vad vuxna människor gör med det de känner, i den mån det påverkar andra, måste de hållas ansvariga för, och det är det jag riktar in mig på.

5 juni 2010, 16:51
Medlem
Zombie skrev:
Nej, nej och nej. Och det här har vi också tragglat på Aspergerforum.

Jag talar här inte om åsikterna om hur man ska behandla folk av utomvästerländskt ursprung, jag talar om bakgrundsfakta om dem, om svenska arbetsgivare, om hur olika samhällsmekanismer fungerar och dylikt.

Du verkar i vilket fall som helst inte kommit speciellt långt i förståelsen av mekanismerna bakom dagens "främlingsfientlighet". Vi kan ju diskutera detta vidare när du läst på om vad de som är motståndare till invandringen verkligen tycker. Du har enorma kunskapsluckor på området.

5 juni 2010, 17:42
Medlem
moggy skrev:
Jag har en annan åsikt än dig och jag anser att förespråka stor invandring och mångkultur är brist på ansvarstagande eftersom jag tror att det samhället kommer att innebära problem och lidande för många människor.

Exakt. Att försöka förvränga detta till att vi ser ned på mörkhyade personer, och t.o.m. insinuera att det är just vi som är roten till vanliga svenssons attityder är oförskämt.

Dessutom så stödjer jag enbart de fredliga metoder som SD/ND officiellt stödjer, och inte de terroristliknande metoder som våra meningsmotståndare uppenbarligen stödjer. Jag tar direkt avstånd ifrån våldsverkare (potentiella våldverkare) inom naziströrelsen och VAM. När ska Zombie & co börja ta avstånd ifrån AFAs metoder?

5 juni 2010, 17:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.