Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Meppe skrev:
Incognita skrev:
Dagens oaspiga ögonblick: underbar människa uttrycker nyfikenhet över hur jag bor, och jag fattar att jag skall bjuda hem honom, inte beskriva lägenheten. :D


Är det det man ska göra?

+1
AHA moment!

Det alternativet har jag inte haft en tanke på, men det verkar helt logiskt nu när du säger det, Inco.


Richard Marx hade ju en helt fantastisk låt, när det nu var. An awesome chord progression. Måste googla vad det var för låt. :P


4 april 2014, 20:29
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag orkade inte googla låten. Just nu känner jag att det är dags att blåsa ur skallen på något sätt. Så där som man gör med ägg till påsk, gör ett litet hål i båda ändarna och blåser ut innehållet.

Metod kvittar egentligen men alternativen är:
*Skogspromenad runt en sjö.
*Bad i simhall med cyanidvatten.
*Utgång med alkoholmarinerad hjärna och dans för att frigöra själen.

Gymmet hade varit ett alternativ men det är tamigfan stängt! Vem stänger ett gym 16.00 en lördag? Svar: Höginkomsttagare.


5 april 2014, 16:47
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Den enda låten med honom som jag känner till är den förhatliga "right here waiting"' den som låter nästan exakt likadant som en av Niklas Strömstedts.

Jag har ett smärtande muskelfäste. Aj! Och förvirrade hormoner. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt att de nya pillren klarar av både pms och blödning på en och samma gång. Det är onekligen effektivt.

Två män som står mig nära har just kommit överens om att den ena skall vara kattvakt åt den andra när denne hälsar på mig. Det är kärlek. :09:


5 april 2014, 19:18
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Män skall alltid komma i harem-form. :04:

Fast jag skulle nog inte orka med fler än en dock. Men det är nog för att han som jag har i mitt soloharem är rätt påfrestande redan som det är.


5 april 2014, 19:32
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Eh, det är ju inte som att de är osjälvständiga bihang som inte klarar sig utan mig. De får orka med sig själva. ;)

Idag vaknade jag med inflammationer lite överallt i muskelfästena, men det släppte efter att jag tagit en atarax. Jag börjar tro att jag verkligen är överkänslig mot histaminer i flera avseenden och att det ger allergiska reaktioner, nervösa reaktioner, inflammationer, åksjuka och illamående... Så just nu ger pollenexplosionen mig smärta. Låter det helt vansinnigt? Jag har ofta som mest smärtsymptom när det är mycket pollen i luften. Kanske är det inte bara lagen om alltings jävlighet, utan en ledtråd?


6 april 2014, 08:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ungefär så dålig som man kan vänta sig.


6 april 2014, 09:02
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Eh, det är ju inte som att de är osjälvständiga bihang som inte klarar sig utan mig. De får orka med sig själva. ;)

Idag vaknade jag med inflammationer lite överallt i muskelfästena, men det släppte efter att jag tagit en atarax. Jag börjar tro att jag verkligen är överkänslig mot histaminer i flera avseenden och att det ger allergiska reaktioner, nervösa reaktioner, inflammationer, åksjuka och illamående... Så just nu ger pollenexplosionen mig smärta. Låter det helt vansinnigt? Jag har ofta som mest smärtsymptom när det är mycket pollen i luften. Kanske är det inte bara lagen om alltings jävlighet, utan en ledtråd?


Jag tolkar det helt klart som en ledtråd. Känner själv av liknande reaktioner runt den här tiden på året har jag kommit, fast i betydligt mildare form än du. Vilket ju kan förklara jag inte grokkat sambandet förrän jag av helt andra skäl tog atarax (mot insomningsbesvär) och märkte skillnaden ifråga om andra diffusa och subtila symptom också. Just känns Kamrat Atarax som den fiffigaste uppfinningen sedan färdigskivat bröd! :-)


6 april 2014, 10:09
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Dagsform: Fruktansvärt passiv-aggressiv.

Antar att det beror på studierna. Önskar jag var mindre motivationsstyrd och ojämn i intressena. Jag fastnar för något lika fort som jag tröttnar på det.


6 april 2014, 10:38
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Star Rover skrev:
Incognita skrev:
Eh, det är ju inte som att de är osjälvständiga bihang som inte klarar sig utan mig. De får orka med sig själva. ;)

Idag vaknade jag med inflammationer lite överallt i muskelfästena, men det släppte efter att jag tagit en atarax. Jag börjar tro att jag verkligen är överkänslig mot histaminer i flera avseenden och att det ger allergiska reaktioner, nervösa reaktioner, inflammationer, åksjuka och illamående... Så just nu ger pollenexplosionen mig smärta. Låter det helt vansinnigt? Jag har ofta som mest smärtsymptom när det är mycket pollen i luften. Kanske är det inte bara lagen om alltings jävlighet, utan en ledtråd?


Jag tolkar det helt klart som en ledtråd. Känner själv av liknande reaktioner runt den här tiden på året har jag kommit, fast i betydligt mildare form än du. Vilket ju kan förklara jag inte grokkat sambandet förrän jag av helt andra skäl tog atarax (mot insomningsbesvär) och märkte skillnaden ifråga om andra diffusa och subtila symptom också. Just känns Kamrat Atarax som den fiffigaste uppfinningen sedan färdigskivat bröd! :-)

Vilka diffusa symptom? Atarax används mot oro, ångest, klåda och nässelfeber, så om det hjälper mot något av det är det ju inte så konstigt. Man bör dock betänka att atarax kan sänka koncentrations- och reaktionsförmågan. Det är samma verksamma substans, fast högre dos, som i en allergimedicin, men att slentrianmässigt använda atarax mot allergi är nog lite som att använda hagelgevär för att bekämpa kompostflugor. Och normalt skall ju atarax inte hjälpa mot värk i kroppen, om det inte rör sig om somatiserad ångest förstås. Normalt skall man inte heller få värk i kroppen av att det är pollensäsong. Det är jag som är skapt som en nors, alternativt överrtolkar samband. Men jag misstänker att jag är överkänslig mot biogena aminer, varav histamin är en, och funderar på om pollenallergi (som ju utlöser histaminer) samverkar med överkänsligheten och därmed ger en mer global effekt i kroppen. Om det överhuvudtaget kan funka så, är det knappast särskilt vanligt.


6 april 2014, 11:40
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Inco: Med diffusa symptom avsåg jag symptomen på lindrig förkylning, snuva och sånt. Vilket ju kan vara milda allergisymptom. Jag dras tack och lov inte med värk i kroppen eller så (om du är skapt som en nors och ett måndagsexemplar, så är jag nog mer ett tisdags- eller onsdagsexemplar), vilket jag är tacksam för!

Tycker inte alls att det är konstigt att ataraxen stryper mitt hjärnspinn tillsammans med den allmänna oron och rastlösheten - det är tvärtom något jag tycker är lite synd att jag inte upptäckt tidigare.

Även om nu atarax sänker koncentrationsförmågan en aning, så är nog nettoeffekten ändå positiv, då jag upplever att hjärnspinn, automatiska tankeloopar samt allmän och diffus oro och rastlöshet sänker den betydligt mer. Kag känner mig faktiskt på det hela taget mer fokuserad och skärpt med atarax i kroppen än utan det.


6 april 2014, 14:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.