Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Fast rawfood kan ju vara tillagad, på lite lägre temperatur under längre tid. Namnet är missvisande på så sätt. Och vegetarisk mat är inte skadligt om man vet vad man gör. Det går alldeles utmärkt att kombinera olika aminosyror till fullvärdiga proteiner. Det som är svårast är nog vissa former av omega 3, även om en del säger att de går att få i sig via alger. Om man blötlägger baljväxter och nötter på vissa sätt blir man av med den fytinsyra som annars riskerar att urlaka mineralerna som det ju finns rikligt av i vegetariska livsmedel.
|
5 april 2014, 21:21 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Rawfood är som ovan sagts inte farligt, det är vissa till rawfood orelaterade inslag i deras livsstil som är farliga.
|
5 april 2014, 21:30 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Rawfood i sig är inget konstigt. Kolloidalt silver är dock direkt skadligt och förbjudet att sälja som kosttillskott just därför.
|
5 april 2014, 21:32 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Det var väldigt trevligt uttryckt med tanke på hur diskussionen gått i denna tråd. En eloge för det!
|
5 april 2014, 22:14 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Det låter trevligt. Men stämmer ryktena om kolloidalt silver så finns det anledning till oro. En oro för att det där "friskaste" kan komma ändras.
|
5 april 2014, 22:42 |
|
|
RebeccaL
Medlem
|
Kontakta i så fall rawfoodfamiljen som kan allt om silver och dess påverkningar på kropp och hälsa. ett desto trevligare alternativ än att skapa denna diskussion .
|
6 april 2014, 00:27 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Tja en enkel sökning på "silver site:rawfoodfamiljen.se" gav noll träffar. Så de kanske redan har lärt sig vad silver gör med kroppen, vad vet jag. Här är en "kändis" som kunde "allt om silver". http://www.dailymail.co.uk/news/article-2431165/Paul-Karason-Papa-Smurf-dies-Blue-man-suffers-heart-attack.html
|
6 april 2014, 01:14 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag tror att jag hellre diskuterar kolloidalt silver med någon som inte tror blint på det. Jag har svårt att föreställa mig att någon som ger det till sitt barn har koll på vad det innebär för kroppen.
|
6 april 2014, 07:57 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Som moderator ser jag inga problem med att vi diskuterar sakfrågan huruvida det är (oavsiktlig) barnmisshandel eller ej att ge sitt barn kolloidalt silver. Det är en fråga med samhällsintresse. Däremot ser jag gärna att vi håller en saklig och civiliserad ton. Det inbegriper att undvika personangrepp.
På detta forum finns medlemmar med gedigna kunskaper i kemi.
Det kan ta lång tid innan man märker effekterna av att ett gift lagras i kroppen. Det otäcka med silver är att man, vad jag förstår, inte kan bli av med det sedan. Det finns områden där jag har stor respekt för människors egna erfarenheter och tillit till vad deras egna kroppar säger dem. Det här är dock ett område där jag finner det avsevärt klokare att lyssna till beprövad vetenskap. Här finns facit. Man har sett effekterna på lång sikt och på grundval av det valt att förbjuda användning av ämnet.
|
6 april 2014, 08:13 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|