Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Incognita skrev:
Imponerande hur som, tycker jag också. Fast jag kanske är mest imponerad över att du hade tålamodet att vänta in hela processen innan du glufsade i dig rubbet i ofärdigt skick som jag misstänker att jag skulle ha gjort...

Du renodlar med andra ord den demonterade serveringsstilen. :04:

31 mars 2014, 19:08
Moderator
Just precis. SÅ är det. Jajamen. :04:

31 mars 2014, 19:36
Medlem
Renlav var smaklöst, men med en konsistens som går att jämföra med svamp överlag.
Kanske blir bättre om man har en intressant kryddblandning till.

6 april 2014, 00:01
Medlem
Jag har just ätit engelska scones gjorda på "vällagrad" mjölk och ett "exklusivt" smör med en "långsamt frammognad karaktär".

.
.
.

Mjölken var alltså skitgammal och sur med klumpar i - likaså smöret, fast utan klumparna -, men än så länge mår jag bra...

Sconesen var deliciösa, men så här i efterhand tycker jag mig känna en något unken bismak träda fram.

10 april 2014, 01:02
Medlem
Jag passade även på att baka ett citronbröd utan citron¹ av (nästan) resten av klumpmjölken, så att jag har något att äta imorgon också. Det ligger och vilar inslaget i två linnedukar just nu.

-----
¹...som naturligtvis smakar annorlunda än ett vanligt bröd utan citron. ;)

10 april 2014, 05:06
Moderator
När jag var liten brukade vi äta sodaplättar som skall göras på sur grädde, med bikarbonat i.

10 april 2014, 06:29
Moderator
Dagens felläsning: The production of Black Forest ham can take up to three monks. Så det var därför de hade så gott om kloster i Sydtyskland. Också ett sätt att plåga de underlydande, tvinga dem att äta något så helvetes segt.

11 april 2014, 22:06
Medlem
Incognita skrev:
När jag var liten brukade vi äta sodaplättar som skall göras på sur grädde, med bikarbonat i.

...men än så länge mår du bra!? :04:

Min mjölk var mer än 2 månader gammal, så jag hade kanske till och med kunnat använda bikarbonat (eller "natriumvätekarbonat" som den kemiska beteckningen tydligen är enligt vad jag nyss fått lära mig) istället för bakpulver utan att degen tappat i jäsförmåga. Jag smakade dock aldrig på den innan det var för sent.

Zombie skrev:
Dagens felläsning: The production of Black Forest ham can take up to three monks. Så det var därför de hade så gott om kloster i Sydtyskland. Också ett sätt att plåga de underlydande, tvinga dem att äta något så helvetes segt.

Det beror väl i och för sig på hur pass muskulösa munkarna var... :P Med mycket kroppsarbete på schemat hade de kanske chansen att utveckla goda (ur kulinarisk synpunkt sett) muskler, men å andra sidan fick de kanske inte i sig så mycket proteiner!?

11 april 2014, 22:54
Medlem
Vi gjorde en Dogge-tårta!
Ooooootroligt god.

12 april 2014, 03:09
Medlem
Du vet att du inte kan skriva något sådant, utan att posta bilder på nämnda tårta, va'!? Hur ser en Dogge-tårta ut och, allra viktigast: Fick man en cykel på köpet?

12 april 2014, 03:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.