Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Haha Inco! Bra!

Jag glömde skorna ikväll så det blev löpträning i strumplästen. Blev lite hett under fotsulorna, minst sagt. Körde 8.1km/h i 20min. och lite till samt lite annat krafs på det.


25 mars 2014, 23:15
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Usch, springa har jag inte självdisciplinen till. Blir impad av dem som orkar. Jag tycker att det är alldeles vansinnigt plågsamt.

Mina träningsformer behöver man inte ha skor till. Det är en av de grejerna jag gillar med dem. Jag vill ha fötterna fria.

Nu har jag lite träningsvärk på utsidan av armarna och nedanför axlarna på framsidan, men det är inte alls farligt. Det hade varit skönt att träna idag också men idag var det en tårtdag istället. Vad gör man inte för de små liven...


26 mars 2014, 00:01
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Igår var det helt gudomligt att springa, pulsen låg väldigt jämt och fint och jag blev knappt andfådd. Det var som att flyga!
Men så blir det oftast bara en kortare stund mot slutet, sträckan fram tills dess brukar vara lite plågsam...

Undrar om det är läge att löpträna ikväll igen? Har ingen träningsvärk att tala om. Det borde ju kroppen klara av.


26 mars 2014, 18:33
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Som att flyga minsann? Det gör jag på andra sätt.

Ikväll har jag varit på kundaliniyoga. Det var ett pass för att balansera chakran. Det där med chakran tolkar jag väldigt symboliskt, som visualiseringar av olika psykologiska spärrar som kan öppnas genom mognad, typ, och som man mediterar över för att försonas med sig själv. Kanske att man suggererar sig själv att släppa vissa saker genom att fokusera dem på vissa delar av kroppen och sedan göra övningar som öppnar upp just där. Inte vet jag, men oerhört avslappnande är det, och kroppen mår bra av att få tänja sig, öka cirkulationen och slappna av i en lagom blandning. Det är betydligt mindre rörigt i skallen, och jag känner ett lugn.


26 mars 2014, 21:10
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Dagens promenad:
Sträcka: 14,69 km
Medelhastighet: 5,42 km/h


31 mars 2014, 17:05
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Nu fick det bli crosstrainer för att variera träningen lite, har sprungit några gånger i rad sedan senaste gången jag körde sån. En timme med högsta motstånd, 2000 kcal tyckte maskinen jag gjort av med.


3 april 2014, 22:02
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Seriöst dansande i natt och en kort gymtimme idag.


6 april 2014, 21:12
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Vad ni är duktiga på att träna!
Jag är glad om jag fixar att gå i skogen.
På vintern är min reumatism och muskelvärk värre.
Och som följd av det blir man överviktig och taskig kondis.
Men jag är envis och kämpar på. Så i sommar brukar både form och kondition vara bättre.
Sen börjar vintern igen och så rullar det på.


6 april 2014, 21:34
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Duktig Kaninmamma!

Igår blev det en del cyklande och sedan gym på kvällen; och jag flög igen! I 25 minuter utan minsta flås. Nu börjar jag närma mig min superkondition. Samt bra form på diverse kroppsdelar.


8 april 2014, 09:35
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Duktig Kaninmamma!

Igår blev det en del cyklande och sedan gym på kvällen; och jag flög igen! I 25 minuter utan minsta flås. Nu börjar jag närma mig min superkondition. Samt bra form på diverse kroppsdelar.

Grattis till ditt flyt när det gäller träning!
Jag har haft så ont i kroppen de senaste dagarna.
Men jag städa och dammade i alla fall!
Man får vara glad för det lilla!


9 april 2014, 23:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron