Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det lät intressant - vad coola pass du har tillgång till på ditt gym!
Jag har inte vågat mig på gruppaktiviteter på mitt nyvarande dito än och kommer kanske aldrig att göra det heller. Det är så jobbigt klientel här, idel gymnastungdomar under 18 och någon enstaka gråhåring. :04:

Men jag försöker komma iväg på ett solitärt motionspass a la eget huvud senare ikväll.


24 mars 2014, 16:44
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Själv vågar jag inte gå på gym och köra efter eget huvud. Jag är bombsäker på att jag skulle göra bort mig då, eller skada mig eller någon annan.

Det här är inte ett gym utan mer som ett slags friskvårdscenter, lite som Friskis & Svettis. Man måste inte vara en pudding för att hänga där. Det är skönt. Och ja, de har en hel del coola pass.


24 mars 2014, 17:01
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Klart uthärdligt pass. På väg hem nu. Kanske inte bästa tiden att träna egentligen, men tidigare idag hade jag ju min son. Bra att det finns sena kvällspass för sådana tillfällen.


24 mars 2014, 22:02
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Själv vågar jag inte gå på gym och köra efter eget huvud. Jag är bombsäker på att jag skulle göra bort mig då, eller skada mig eller någon annan.

Det här är inte ett gym utan mer som ett slags friskvårdscenter, lite som Friskis & Svettis. Man måste inte vara en pudding för att hänga där. Det är skönt. Och ja, de har en hel del coola pass.

De flesta är bara glada att se nykomlingar så länge de inte beter sig otrevligt eller olämpligt på något sätt. Alla har varit nybörjare någon gång i tiden, var inte rädd för att vara noob!


24 mars 2014, 22:35
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ja, just själva gymdelen av gymet är rätt tacksam även för nybörjare. Men det är väl en vanesak det där.

De här gymnastungdomarna här är bokstavligen sådana där gymnaster (för deras förening äger lokalerna), cheerleaders och annat fjompigt nackbrytaraktigt. Så de är så klart puddingar allihop både pojkar och flickor men jag störs mest av det där eviga fnittrandet och brölandet. Det är som att bli instängd i ett trångt utrymme med 30 små chimpanser.
Eller tio döttrar tio minuter efter en sockerchock, modell de jag redan har hemma.

Outhärdligt.

Men jag kom iväg iaf. och GICK på bandet i 25min. och löptränade i fem. Alltid nåt.


24 mars 2014, 23:57
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tycker det verkar tråkigt att gå på gym och bara köra med olika maskiner. Jag är så sabla lättuttråkad. Inte för att jag tror att det på något sätt skulle vara enkelt - jag skulle antagligen tycka att det var asjobbigt - men jag skulle nog inte kunna uppbåda den där motivationen för att göra saker repetitivt. Passet idag var faktiskt lite för repetitivt för min smak trots att det var avsevärt mer varierat än så. Göra samma saker om och om igen - trååååååkiiiiigt!!!!


25 mars 2014, 00:04
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jo men det är jättetråkigt ibland. :D
Då blir ingenting gjort heller och så går man därifrån.

Men oftast är det ju prestationen som är det centrala, att orka lite till, pressa kroppen liiite längre...det är säkert någon sorts adrenalinkick, lyckorush. Beroendeframkallande.
Och så får man inte glömma att ta med hörlurar och egen musik.


25 mars 2014, 00:16
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Mhm. Den sortens självdisciplin har inte jag. Och jag lyckas alltid ha sönder mina MP3-spelare genom att glömma dem i tvätten och annat dumt... Nä, jag tycker att det är väldigt smidigt när någon annan är ställföreträdande självdisciplin åt mig, och då helst på ett så varierat sätt att jag inte tröttnar, men inte så varierat att jag helt tappar bort mig.


25 mars 2014, 00:48
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hm, jag har inte träningsvärk. Inte än åtminstone. Jag vet att jag inte latade mig igenom gårdagens pass, så jag antar att jag helt enkelt faktiskt börjar komma i form. :shock: Jag!


25 mars 2014, 08:09
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Var utomhus och sprang igen.


25 mars 2014, 19:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.