Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hm, zumba för nybörjare och äldre borde jag väl kunna fixa även i detta ledbrutna skick...? Det skall träna kondition, koordination och rörlighet. Jag har varken kondition eller koordination. Däremot är jag väldigt rörlig när jag inte har ont överallt. Nybörjarnivå blir nog utmärkt. Zumba... Det låter så fånigt! Men det är samma tränare som på förrgårdagens pilates, så jag räknar med att få jobba.


16 mars 2014, 11:38
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tänkte att jag skulle få lite fason på koordinationen och kroppsmedvetenheten så att jag inte gör bort mig alldeles när jag provar på tango och sådant som är så kul.


16 mars 2014, 11:47
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Zumba är JOBBIGT. Jag överdriver inte det minsta när jag säger att min ansiktsfärg efteråt var som mosade övermogna hallon. Över hela ansiktet, och även ner på bröstet. Min kondition är om möjligt ännu sämre än min koordination. Tur att jag är smidig i alla fall, så att jag slapp skämmas hela tiden. Det är en äldre gråhårig kvinna som håller i det, och hon höll i tre pass på raken. Hur orkar hon???


16 mars 2014, 17:27
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Zumba är JOBBIGT. Jag överdriver inte det minsta när jag säger att min ansiktsfärg efteråt var som mosade övermogna hallon. Över hela ansiktet, och även ner på bröstet. Min kondition är om möjligt ännu sämre än min koordination. Tur att jag är smidig i alla fall, så att jag slapp skämmas hela tiden. Det är en äldre gråhårig kvinna som håller i det, och hon höll i tre pass på raken. Hur orkar hon???


:D Förlåt att jag skrattar (med dig, inte åt dig) Inco! Det är bara det att din beskrivning av din ansiktsfärg efter zumbapasset kickar igång min överalerta visuella fantasi! (Ungefär som andra brukar reagera när jag skämtsamt beskriver att jag kan känna mig som ett "piskat geléhallon", typ... :04:

För övrigt tror jag att det bra att i lägen med brutalöverjävlig träningsvärk vänta med nästa träningspass till dess att åtminstone det värsta har gått över.


16 mars 2014, 19:19
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det är lugnt. Skratta du! Jag bjuder på det. ;)

Jag tänker att det är bra att undvika sådant som främst är styrketränade när musklerna ömmar och värker efter tidigare träning. Kondition och koordination med rörlighet var nu en bra grej. Det var inte träningsvärken som gjorde det jobbigt, utan min dåliga kondis. Och musklerna blev uppmjukade.


16 mars 2014, 19:32
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Dagens promenad:
Sträcka: 9,71 km
Medelhastighet: 5,63 km/h


16 mars 2014, 21:12
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Nu har jag bokat in mig på zumba för eftermiddagen... Hu! :?


23 mars 2014, 14:24
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Heja Inco!!

Jag var hurtig nog att träna i fredags och träningsvärken började redan igår. Måste hålla igång nu!


23 mars 2014, 15:48
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hehe, tack! Det var faktiskt inte alls lika jobbigt den här gången. Jag hängde med riktigt bra och blev bara rosa som jordgubbsglass i ansiktet, så det tar sig.


23 mars 2014, 16:45
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag ett sug efter att röra mig. Har bokat in mig på ett pass Soma Move som tydligen skall vara ett oavbrutet flöde av rörelser som tränar kondition, koordination, styrka, rörlighet, balans och stabilitet. Atletiskt men ändå mjukt, och med kroppen och underlaget som motstånd. Det låter la bra, alternativt skitjobbigt.


24 mars 2014, 11:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron