Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Kan vi inte avskaffa Lars Vilks på något humant sätt?
Det skulle frigöra tjugotal miljoner varje år till annat.


:lol: Du skulle bli perfekt i rollen som maffiaboss.

"Det skulle bli väldigt tråkigt om vi blev tvungna att... avskaffa dig, Lars."


14 mars 2014, 15:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Om vi avskaffar fler högerextrema blir det ännu mer pengar över till annat. Såsom framtidsgivande åtgärder för mörkhyade ungdomar med konstiga namn från platser där man talar rinkebysvenska, när de nu inte får dessa åtgärder gratis och inbyggt som vi andra.

Finns det någon obebodd ö på Svalbard som Norge kan vara intresserat av att odla upp? (Medelst avskaffade högerextrema alltså.)


14 mars 2014, 20:49
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nej, Svalbard är på tok för vackert för sådana ändamål! Kan inte Wilks bygga en egen ö åt sig och dem av överblivna petflaskor eller nå't?


14 mars 2014, 21:36
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det förstås. Men civil samhällstjänst (i relevanta fall för politiskt oppositionella organisationer) i Kurdistan, Irak, Västbanken, Somalia, Syrien, Etiopien, Zimbabwe eller liknande land kanske kan vara en ännu bättre idé än petting?


14 mars 2014, 22:01
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Frågan är dock vad Lars Vilks egentligen håller på med? Varför umgås han så ofta med högerextrema företrädare? Är det bara ett konstverk? Är han naiv? Etc... Jag måste erkänna att jag inte har läst in mig på ämnet och kan bara gå på sådant jag hört i förbifarten.


14 mars 2014, 22:35
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
I en TV-dokumentär jag såg påstod Vilks att det var konst och att Ingrid vadhonnuheters och de andras bevågenhet och folks reaktioner allesammans blev "delar av mitt konstverk", vilket då skulle röra sig på någon sorts metanivå. Faktum är dock att inte heller jag, som till skillnad från många andra är bekant med sådana metanivåer i både humor och allvarlig konst och kan uppskatta dem såpass att vissa skulle tycka jag överskred gränsen till något annat, tyckte det blev något meta-napp i Vilks' fall. Att högerextremisterna utnyttjade honom, att han föreföll stödja dem och att han har misslyckats att hos allmänheten väcka den diskussion om konst och yttrandefrihet som han påstod sig vilja väcka och i stället bidrar till en samhällsutveckling där sådana diskussioner kanske till slut inte ens kan föras vägde enligt min mening tyngre än kognitivt avancerade abstraktioner, men han verkade inte ha dragit några slutsatser av det utan framhärdade i sitt upplägg.

Såvitt jag minns dokumentären och en del artiklar och så i samma veva för något eller ett par år sedan.


Felaktigt ord rättat på postarens begäran /mod. Zombie


14 mars 2014, 23:13
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Aha, intressant.


14 mars 2014, 23:19
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det ser ut som om någon försökt avskaffa fel personer:

http://storstockholm.ungvanster.se/2014/03/14/ung-vanster-storstockholm-hotade-av-afa/


14 mars 2014, 23:41
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Har inte orkat sätta mig in i AFA, inte minst som det är så svårt att uppdriva balanserade omdömen om sådana organisationer, men nog hade jag redan ett intryck av att den utomparlamentariska vänstern vore trovärdigare utan dem. Att de låter medlen smutsa ner ändamålet, om det nu var rent från början. Hormonstinna ungdomar som borde rasa av sig på gymet istället och kanske en och annan kvarleva från sjuttiotalets terroristvänster.


15 mars 2014, 00:34
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Fast på tal om snygga sätt att beordra mord så tror jag även CRA skulle ha svårt att överträffa Ernst-Hugos "Lägg honom på is".


15 mars 2014, 00:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron