Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Jag är inte rasist
Foliehögern består av personer som sätter på sig hattar av folie i rädsla för något som inte finns.
|
30 maj 2010, 09:24 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jaså, det var ju väldigt upplysande? Vad är det för hattar du pratar om och vad är det som inte finns? Och vem är det som definierar vad som finns och inte finns? Du och Zombie? PK-maffian består av ett gäng på AF som är rädda för saker som finns
|
30 maj 2010, 11:43 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Hehe.
Folk som inbillar sig att de utsätts för osynlig tankestrålning sätter gärna på sig en hatt gjord av folie i tron att folien ska reflektera de onda strålarna. De onda strålarna kan till exempel vara en påstådd, men ickeexisterande "islamisering" av Europa. Foliehatten kan till exempel vara en röst på SD/ND. Det roliga är att SD/ND både tillhandahåller foliehatten och det problem som foliehatten påstås lösa. Det är lite som att skapa ett helt nytt och alldeles oanat behov för att kunna sälja en eljest värdelös vara.
|
30 maj 2010, 12:45 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Innantilläsning, rdos. Relevantaste avsnitt i fetstil, understrykning och spärrning.
|
30 maj 2010, 14:14 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Ska du inte fråga vad "träskvänstern" är för något - jag tror inte att jag tillhandahöll någon definition av den heller Förresten är jag inte så säker på att rdos tillhör foliehögern; för det tycks han mig alltför pragmatisk och objektiv - men därmed inte sagt att han har helt tokfel i vad han än säger *flirtar med träskvänstern*
|
30 maj 2010, 14:35 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Synd bara att han inte alltid vet om det själv att han egentligen inte är foliehöger
|
30 maj 2010, 16:09 |
|
|
rdos
Medlem
|
You've lost me, Zombie. Har ingen aning om vad du pratar om ifall det inte var sk medmänsklighet och empati du menade.
|
30 maj 2010, 16:25 |
|
|
rdos
Medlem
|
Men kan det inte vara så att PK-vänstern (träskvänstern) vet om hur världen fungerar men är livrädd för att någon annan ska inse det? Varför är man annars livrädda för att det ska komma ut att araber och afrikaner har högre andel brottslighet och mindre förmåga att anpassa sig till västerländska kulturer? Om man nu verkligen vore säker på sin sak skulle man naturligtvis inte censurera tidningar, bilda extrema grupperingar som AFA, och sk granskningsgrupper som Expo? Det som är typiskt för kommunistiska diktaturer är att man med diverse propaganda vill få folk att tro på alla de teser som kommunismen bygger på. De teser som folk redan tror på och som är sanna behöver man inte skapa avancerad propaganda kring för att lura folk att tro på.
|
30 maj 2010, 16:35 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Att ickevästerlänningar har en mindre förmåga att anpassa sig till västerländska kulturer torde väl var självklart - lika självklart som att västerlänningar har en mindre förmåga att anpassa sig till ickevästerländska kulturer - men däri kan det dock inte ligga någon absolut värdering av endera kulturen/rasen/etc. Anpassningssvårigheter kan leda till ökad brottslighet inom alla grupper - det brukar ju till exempel sägas att människor med ADHD löper större risk än andra att bli tungt kriminella, men det behöver väl inte betyda att människor med ADHD måste leva åtskilda från neurotyper innan de ens begått något brott!?
|
30 maj 2010, 17:33 |
|
|
Ufo
Medlem
|
I en annan tråd länkas det till den här artikeln. Som även gör sig bra här. http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/de-skrattade-bara-sa-berovades-safet-sitt-manniskovarde-1.1113979Efter att ha läst den så har jag stärkts i tron att det INTE är invandringen som är problemet. Utan hur samhället behandlar de som kommer hit. Kan vi lära oss att behandla människor som människor. Så slipper de utvecklas till boskap. Och då löses de flesta problemen av sig självt.
|
30 maj 2010, 18:13 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|