Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Årets första joggingrunda utomhus blev till igår kväll.
Kort men naggande god.


11 mars 2014, 14:19
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har alldeles nyss gjort första joggingrundan utomhus. 9,5 km lång. Men tror GPSen visat fel, det var nog egentligen bara 9,2 km.


11 mars 2014, 15:05
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Blev en vända till gymmet för att göra nåt åt de där jävla armarna då.


13 mars 2014, 23:06
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Betade av veckans andra intervallöpträningsrunda igår. Idag markerar mina benmuskler att det tar gött som fan! :)

10 sek snabb löpning avlöst av 20 sekunder joggning och sedan 20 sekunder rask promenad och sedan på't igen 8-10 gånger i rad är jobbigare än vad man kan tro och det tar verkligen! Det var kanske fråga om 2-2,5 km intervallöpträning, men kändes som minst det dubbla i vanlig joggningstakt.


14 mars 2014, 00:46
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Intervaller skall tydligen vara otroligt hälsosamma, vad jag har förstått. Men jag hatade dem i skolidrotten.

Idag har jag tränat pilates i en timme. Det var väldigt mycket svettigare än vad jag hade kunnat föreställa mig, men fantastiskt skönt för kroppen. Jag tror faktiskt att det var precis vad jag behövde, att alla mina stela ömma punkter fick sig en genomkörare. Inte kunde man göra rörelserna fel heller, för då skällde den bitchiga ledaren tills man fick till det rätt. Gick det inte då heller tryckte hon handgripligen dit kroppsdelarna där de skulle vara. Jag har varit lite rädd för henne sedan jag råkade gå på ett vattenzumbapass med henne för ett år sedan eller så, men på land vad det onekligen smidigt att ha en petig ledare som kunde korrigera ens kropp när den var helt ute och flaxade.

Det här måste jag göra fler gånger! En stor pilatesboll finns nu på önskelistan. Underbart skönt att med hjälp av bollen obehindrat kunna gå ner i brygga!


14 mars 2014, 18:06
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Intervallträning är säkert bra men då slipper man ju inte tänka när man springer...


14 mars 2014, 18:44
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Incognita skrev:
Intervaller skall tydligen vara otroligt hälsosamma, vad jag har förstått. Men jag hatade dem i skolidrotten.

Idag har jag tränat pilates i en timme. Det var väldigt mycket svettigare än vad jag hade kunnat föreställa mig, men fantastiskt skönt för kroppen. Jag tror faktiskt att det var precis vad jag behövde, att alla mina stela ömma punkter fick sig en genomkörare. Inte kunde man göra rörelserna fel heller, för då skällde den bitchiga ledaren tills man fick till det rätt. Gick det inte då heller tryckte hon handgripligen dit kroppsdelarna där de skulle vara. Jag har varit lite rädd för henne sedan jag råkade gå på ett vattenzumbapass med henne för ett år sedan eller så, men på land vad det onekligen smidigt att ha en petig ledare som kunde korrigera ens kropp när den var helt ute och flaxade.

Det här måste jag göra fler gånger! En stor pilatesboll finns nu på önskelistan. Underbart skönt att med hjälp av bollen obehindrat kunna gå ner i brygga!


Det låter ju väldigt bra, Inco! :17: Det glädjer mig att pilates som träningsform verkar passa dig och dina ömmande muskler då bra! :16:


15 mars 2014, 04:09
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Yetin skrev:
Intervallträning är säkert bra men då slipper man ju inte tänka när man springer...


För mig känns det ganska meditativt att dels räkna sekunder i samband med intervallerna och dels hålla rätt på antalet intervaller jag betat av. Det sopar bort andra tankar och stänger av bakgrundsbruset av automatiska tankar. :-)


15 mars 2014, 04:12
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Min träningsvärk är inte av denna värld.


16 mars 2014, 07:54
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hur är det, skall man träna igen medan träningsvärken är kvar eller skall man vänta tills den gått över? Någon som kan sådant?


16 mars 2014, 11:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.