Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Sedan senast har jag byggt om fängelset litegrann och avsevärt förbättrat smygandet i detsamma, fixat klart diverse specialeffekter, kodat litegrann och även skrivit mitt första GIMP-skript: GIMP använder Scheme (men även python går att använda), som är en dialekt av lisp, vilket jag kodade jag en hel del i under en sedan länge svunnen tidsålder, så det är en inte helt ouppskattad återbekantskap, eftersom jag behövde kunna utföra samma följd av redigeringar på väldigt många bildfiler.

En av ingångarna till kloakerna måste byggas om, men jag vet ännu inte hur.


10 mars 2014, 22:04
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
En av ingångarna till kloakerna måste byggas om, men jag vet ännu inte hur.

"Med finess" kanske? inte det vanligaste för kloaker kanske, men ändå :04:


11 mars 2014, 21:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Hehe, jo, mitt språk är lite rumphugget just nu.


12 mars 2014, 00:32
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag justerat en hel del smådetaljer, men framförallt byggt om fängelset litegrann för att bättre utnyttja tilldelad volym och även fått till ett "åskådarrum".


12 mars 2014, 05:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag fipplat med en bonusgrej: Allt fungerar och nu återstår bara en liten detalj plus diverse finjusteringar.


14 mars 2014, 05:42
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
36/100
2212

De återstående detaljerna är klara och finjusteringarna är hyfsat klara, så nu är det dags att gå vidare.


14 mars 2014, 19:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag har börjat fundera på vilken typ av bakgrundsmusik som kan tänkas passa nere i fängelset, men samtidigt är jag ambivalent inställd till hela fenomenet: Å ena sidan kan en väl vald bakgrundsmusik förstärka de känslor som arkitekturen är skapad att förmedla. Å andra sidan kan jag inte låta bli att undra var musiken kommer ifrån om inte spelaren har en bärbar orkester med sig överallt. Någon i filmbranschen sade en gång att bra bakgrundsmusik är något man känner, men inte kommer ihåg efteråt...


14 mars 2014, 21:16
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Någonting monotont och lätt aggressivt kanske?


14 mars 2014, 21:31
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Mhm. Monotont? Ja. Aggressivt? Jag började fundera en hel del på det och jag är inte säker på hur mycket energi folk (framförallt fångarna) har kvar till att vara aggressiva, så jag tror mer på rädsla, hopplöshet och klaustrofobi (hur man nu skildrar särskilt det sistnämnda i musik).


14 mars 2014, 22:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Vi får se vad som händer framöver: Det återstår fortfarande mycket annat att göra innan, men det är bra att börja fundera redan nu (även om bakgrundsmusik egentligen tillhör överkursen).

Inlägget postat i tråden "Dagsform" och flyttat hit på författarens begäran. /mod. Zombie


14 mars 2014, 23:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron