Ny tråd Svara på tråd  [ 821 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 83  Nästa
Den stora humortråden. 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Den stora humortråden.
http://m.tickld.com/x/20-jokes-that-only-intellectuals-will-understand
Är inte detta väldigt aspig humor?


12 mars 2014, 21:03
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Incognita skrev:


Den typen av humor kan nog inte bli så mycket aspigare!


13 mars 2014, 01:49
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Skulle nån vilja förklara skämt nummer två och nummer sex för mig?


13 mars 2014, 21:06
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Tvåan kan jag inte riktigt förklara, men jag gissar att frågan också är svaret.

Sexan grundar sig på en av latinets böjningsformer för pluralis (declinatio prima(?) i maskulinum har jag för mig). "Martini" är alltså pluralformen av "martinus".


13 mars 2014, 21:12
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Schueberird skrev:
Tvåan kan jag inte riktigt förklara, men jag gissar att frågan också är svaret.

Jag var inne på det också, men fick inte riktigt ihop det heller. Det kanske blir något annat för någon med engelska som modersmål.

Schueberird skrev:
Sexan grundar sig på en av latinets böjningsformer för pluralis (declinatio prima(?) i maskulinum har jag för mig). "Martini" är alltså pluralformen av "martinus".

DOH! :10: "Double" står det ju! Jag läste "trouble" :01:


13 mars 2014, 21:14
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Kan någon förklara 3 och 13 för mig?

Jag håller inte med om att den slutsats som dras i trean är den enda logiska slutsatsen. De två första säger ju bara att de inte vet om alla vill ha en drink. Antas någon förutsättning gälla som faller utanför logikens värld och som kanske gäller för barer och grupper av personer som besöker sådana lokaler?


13 mars 2014, 21:24
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Nian har jag inte riktig koll på heller: Går den ut på att Sartre skrev någonting om olika typer av ingenting och att dricka kaffe utan mjölk därför skulle skilja sig från att dricka kaffe utan grädde?


13 mars 2014, 21:32
Medlem
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Schueberird skrev:
Jag håller inte med om att den slutsats som dras i trean är den enda logiska slutsatsen. De två första säger ju bara att de inte vet om alla vill ha en drink. Antas någon förutsättning gälla som faller utanför logikens värld och som kanske gäller för barer och grupper av personer som besöker sådana lokaler?


Jag hade förstått den bättre om de hade haft olikfärgade mössor på sig och stått i kö. ;)


13 mars 2014, 21:38
Moderator
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Schueberird skrev:
Tvåan kan jag inte riktigt förklara, men jag gissar att frågan också är svaret.

Sexan grundar sig på en av latinets böjningsformer för pluralis (declinatio prima(?) i maskulinum har jag för mig). "Martini" är alltså pluralformen av "martinus".

Jepp.


13 mars 2014, 22:15
Moderator
Inlägg Re: Den stora humortråden.
Schueberird skrev:
Kan någon förklara 3 och 13 för mig?

Jag håller inte med om att den slutsats som dras i trean är den enda logiska slutsatsen. De två första säger ju bara att de inte vet om alla vill ha en drink. Antas någon förutsättning gälla som faller utanför logikens värld och som kanske gäller för barer och grupper av personer som besöker sådana lokaler?

Trean: Om någon av de första två inte själva hade velat ha en drink hade de ju vetat att alla inte ville ha en drink, så svaret hade blivit nej. När ingen av dem sade nej visste den tredje att att de båda ville ha, och uppenbarligen ville hen också ha en.

När det gäller 13 har jag inte tillräcklig koll på gubbsen för att kunna ge några intellektuella referenser, men jag tycker att det är kul ändå med det där svaret efter de där navelskådande svaren innan. Vad jag förstår var Chomsky ganska mycket av en besserwisser med starka åsikter, och dessutom språkvetare.


13 mars 2014, 22:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 821 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 83  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.