Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Hm, "valentinskiten" lite för mycket uppkörd i nyllet kanske? Lust att be folk köra upp den någonstans? ;) Var är den där omtalade valentinskiten förresten? Jag har inte sett röken av den. Eller AH, det var förstås därför så många unga gick omkring med röda rosor idag. Det kopplade inte jag trots att jag visste vilken dag det var (handin markerar dagen med två knubbiga bjärt röda hjärtan så det är svårt att missa det). Jag noterade bara att rosorna var vackra.


Är de knubbiga hjärtana månne primärröda? ;)

Jag såg faktiskt inte någon valentinskit alls när jag gick och handlade idag. Däremot blev jag betjänad av den trevligaste kassapersonalen, vilket alltid är... trevligt.


14 februari 2014, 22:33
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
De har faktiskt den goda smaken att blanda i en liten aning grått i den röda färgen på handisymbolerna så att de inte skriker i ögonen på en. Det uppskattas.

Hade du en liten valentinflirt med den icke-kassa personalen? ;) Ja, det är inte lätt att vara motvals när de bara slänger trevlig personal över en så där.


14 februari 2014, 22:37
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Hade du en liten valentinflirt med den icke-kassa personalen? ;) Ja, det är inte lätt att vara motvals när de bara slänger trevlig personal över en så där.


Precis, jag slängde lite valentinskit i ögonen på dem som stod efter mig i kön. ;) Det är svårt att vara butter när folk är sådär genuint trevliga.


14 februari 2014, 22:46
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag befann mig i ett allmänt rum någonstans [en skola kanske] och satt och jobbade med något på datorn [troligen DromEd], men kom vid en viss tidpunkt fram till att det var "dags att byta" och plockade fram en gammal skivspelare med hölje i något mörkt träslag [jakaranda?] och försöker få plats med den på samma lilla bord [70x46 cm] som datorn står på och som nu dessutom en tjej i svart hår sitter och arbetar vid. Jag inser att mina andra musikmaskiner inte kommer få plats om hon inte flyttar på sig, så jag börjar med att koppla in skivspelaren till datorn och börjar lyssna i hörlurarna: Det är en gammal jazzskiva som jag mixar ihop och morfar med moderna beats och i drömmen låter det riktigt coolt [om jag ska gissa, så var skivspelaren inkopplad via midi, så att varje ton styrde ett ljud i Reason och sedan troligen, helt eller delvis, skickades genom en vocoder som styrdes av något annat]. Sedan hände det lite annat, som jag medvetet har utelämnat.

I en annan dröm gick jag omkring i en labyrint av överbygga gränder och dörrar bakom alltför smala passager. Några kom och jag tyckte det var bäst att slinka in på ett Kina- eller Indien-inspirerat ställe med en massa dekorerade lampor och andra pryttlar överallt. Jag tänkte att jag snart skulle råka hamna på en bordell och få se lite naket, men det slutade med att jag tillsammans med två anställda sprang runt i ett jättelikt antikvariat och skulle få en bok utvald åt mig på grundval av den känsla som jag efterlyst när jag klev in i nämnda bokhandel. "Något om inkaindianerna torde nog passa." När jag fått min bok frågade jag efter en synt "när jag nu ändå är här" och den anställda som tagit emot mig i dörren höjde en aning på ena ögonbrynet: "En synt?".


18 februari 2014, 01:20
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att jag var på chatten på AF.


8 mars 2014, 09:47
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag träffade vad jag hade blivit informerad om var en maffialedare men som var alldeles oväntat trevlig. Det visade sig att det i själva verket var Fidel Castro. Det enda osympatiska drag han visade var att han var lite pipplig med sin favoritkaffemugg - ingen annan fick använda den.

Vidare drömde jag att jag deltog i något slags dataspel fast i verkligheten tillsammans med det här forumet. Det tenderade att dyka upp yxor här och var i omgivningen, och jag kunde inte låta bli att dra putslustiga skämt, ända tills Yetin var uppenbart obekväm med det. Då bad jag om ursäkt och lovade skuldmedvetet att aldrig mer nämna en yxa någonsin. Dessvärre visade det sig att jag hade behövt skaffa en yxa i spelet för att kunna få safirer och rubiner som jag behövde till något, och jag kunde nu inte skaffa någon yxa eftersom man var tvungen att gå via Yetin då. Inga safirer eller rubiner blev det. :01:


11 mars 2014, 15:24
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde också att jag var i ett datorspel (troligen Thief som vanligt). Jag försökte smyga runt i en stad genom att klättra på husfasader och diverse terasser och avsater, men blev hela tiden upptäckt, eftersom vakterna plötsligt hoppade upp på avsatser som de egentligen inte ska kunna hoppa upp på. Jag fick springa en hel del för att inte bli nedklubbad av mina förföljares stora trähammare. Lite senare hittar jag en lugn plats där jag kan pusta ut lite och jag får sällskap av en tjej, som jag dock råkar förvandla till en groda och enda sättet för henne att få tillbaka sin människoform är att jag låter henne förvandla mig till en groda, vilket går till som så att hon sticker en trådförsedd nål genom min ena fot, fast hon gör det med tankekraft, eftersom hon som groda inte har tillräckligt långa armar. Operationen lyckas och vi blir båda människor igen.


11 mars 2014, 18:23
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag hade något slags relation med en ständigt missnöjd Sheldon i Big Bang Theory. Nu hade jag missat hans födelsedag, störtade mig genast ut för att införskaffa en present utan att ens klä mig ordentligt. När jag sprungit en bit och luftrören sved av ansträngningen insåg jag att jag inte hade några pengar eller kort med mig, och att jag inte heller hade nycklar så att jag skulle kunna gå tillbaka hem och hämta dem. Jag fortsatte på vinst och förlust. När jag hittade en tjuga på backen såg jag det som ett slags nåd från ovan. Det visade sig dock att minsta lilla gratulationskort kostade närmare hundringen nu för tiden. I en dammig secondhandbutik fann jag begagnade kylskåpspoesimagneter för 2kr/ord. Jag vred och vände på magneterna för att försöka hitta något som jag skulle kunna åstadkomma en meningsfull text av, men av någon anledning var det väldigt bråttom. Det vara bara att rafsa åt sig vad jag kunde och försöka göra något av det i efterhand. Jag var tvungen att sålla bort ord så att pengarna räckte. Mitt i den processen förvandlade sig magneterna till varmkorvar som min forskningsledare och en kollega åt upp. Det jag just då bekymrade mig mest av allt för var att jag inte hade hunnit räkna på om min tjuga täckte kostnaden.


13 mars 2014, 11:54
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Förresten lovade jag att hälsa från en förbipasserande främling. :04:


13 mars 2014, 12:10
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Får man använda tråden till att skriva om gamla drömmar?


13 mars 2014, 12:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.