Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc. 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Inte får jag intrycket att de skapar ett livsprojekt bara för att djävlas. Folk utsätter sig också väldigt väldigt sällan för ett sådant slöseri med sina egna krafter.


10 mars 2014, 13:40
Medlem
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Yetin skrev:
Fast jag tror inte man kan resonera med den där familjen, det är ju bara en fix idé de har att de hatar vetenskapen och helt enkelt vill trotsa medicinen på rent jävulskap. Det får man väl göra för egen del om man vill, men inte för tredje persons del.
Varför utgår du ifrån att de skulle vara normalsmarta?
Glöm inte bort att den undre halvan i bellkurvan existerar, de utgör så mycket som 50% av befolkningen.


10 mars 2014, 14:32
Medlem
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Ufo skrev:
Yetin skrev:
Fast jag tror inte man kan resonera med den där familjen, det är ju bara en fix idé de har att de hatar vetenskapen och helt enkelt vill trotsa medicinen på rent jävulskap. Det får man väl göra för egen del om man vill, men inte för tredje persons del.
Varför utgår du ifrån att de skulle vara normalsmarta?
Glöm inte bort att den undre halvan i bellkurvan existerar, de utgör så mycket som 50% av befolkningen.


Mjo, men jag är inte säker på vad det innebär i detta fall?


10 mars 2014, 14:33
Moderator
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Kanske att de är potentiellt mottagliga för sakliga argument om dessa är tydliga och formulerade på ett respektfullt sätt?


10 mars 2014, 14:38
Medlem
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Yetin skrev:
Ufo skrev:
Varför utgår du ifrån att de skulle vara normalsmarta?
Glöm inte bort att den undre halvan i bellkurvan existerar, de utgör så mycket som 50% av befolkningen.


Mjo, men jag är inte säker på vad det innebär i detta fall?
Om de har intelligensen att avgöra att det är skadligt så är det ondska.
Men om de bara är korkade så är förvisso effekten detsamma, men orsaken annorlunda.

Har du försökt få dem att förklara sina ståndpunkter?


10 mars 2014, 17:44
Medlem
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Ufo skrev:
Yetin skrev:
Ufo skrev:
Varför utgår du ifrån att de skulle vara normalsmarta?
Glöm inte bort att den undre halvan i bellkurvan existerar, de utgör så mycket som 50% av befolkningen.


Mjo, men jag är inte säker på vad det innebär i detta fall?
Om de har intelligensen att avgöra att det är skadligt så är det ondska.
Men om de bara är korkade så är förvisso effekten detsamma, men orsaken annorlunda.

Har du försökt få dem att förklara sina ståndpunkter?


Nu förstår jag vad du var ute efter. Nej, jag orkar inte bemöta pseudovetenskap och liknande så ofta. De verkar ganska driftiga, så det känns mer som en fix idé än som bristande intelligens.


10 mars 2014, 18:32
Moderator
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
De har säkert minst lika goda anledningar till sina "fixa idéer" som du har till dina.

Försöker man förstå sådana anledningar brukar man komma längre. Till och med om man bara vill göra motstånd mot sin vedersakare utan att försöka tala med hen.


10 mars 2014, 18:36
Medlem
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Fett OT:
Ufo skrev:
bellkurvan

Klock-kurvan


10 mars 2014, 20:46
Medlem
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
Vi pratar om världens finaste, friskaste och gladaste lilla kille. Visst har alla sina tankar och levnadssätt och för denna familj så är hälsa och kost A och O. Dom skulle aldrig skada honom på något sätt! Visst kan mycket låta flummigt i vårt svenska samhälle, det kan även jag som familjemedlem till dessa intyga. Men en sak kan jag lova, att när det kommer till hälsa, friskvård och välmående har rawfoodfamiljen 100% koll vad dom gör och stoppar i sig.

Ha en fin kväll! / Den lilles moster


5 april 2014, 20:10
Medlem
Inlägg Re: Rawfoodfamiljen - barnmisshandel etc.
:01: jag tycker att det låter hel korkat att bara ge sitt barn rawfood.
När kroppen inte kan ta upp alla näringsämnen när maten inte är tillagad.
Och barn behöver mineraler, proteiner från kött och fisk.
Det var ju faktiskt ett barn som dog pg av att föräldrarna bara gav den vegetarisk mat.
Jag tycker att yetin gjorde rätt att anmälde till socialen, synd bara att det ej hände något.
Men det är ju rätt typiskt.


5 april 2014, 20:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.