Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Usch då Inco - låter som att det blev för mycket av allt. Övermattningsreaktion med mera.
Hoppas att en natts sömn gör susen.

Nattform: Jag lyssnar på musik och minglar på nätet. Halsen kliar. Just nu studerar jag Mobys Porcelain och hur han använder voxen som textur till musiken.
Och låtsas som att jag fattar precis det jag just skrev.


7 mars 2014, 01:58
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag tror att min PMDD har överlistat de nya p-pillren. Lyckas inte ta mig ur sängen. Jag ser att det är ett fantastiskt vårväder där ute men jag kan inte se mig själv gå ut.


9 mars 2014, 16:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Vilken tur att det kommer fler vårdagar.

Själv är jag helt mör efter den här dagen. Det kan hända att det var en sorts livets milstolpe som jag gick och krockade på under dagens gång. Drömmarna och förhoppningarna är stora iaf.


10 mars 2014, 00:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Flyttpanik. Ska flytta om en dryg månad och jag får inget gjort. :05:


10 mars 2014, 12:46
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Inget vidare. Det verkar liksom inte hända något från arbetsförmedlingens sida, med SIUS och hela baletten. De tycks inte förstå att om de inte drar fram ett äss ur rockärmen typ NU så går min tjänst ut och jag blir heltidsarbetslös. Jag kommer ju inte att få en vanlig lektorstjänst. Jag är ett alldeles för osäkert kort, med mina utmattningar och de där marginalerna jag aldrig lyckas få till, och alla dråpslag ödet tycks älska att överraska mig med med jämna mellanrum. Att det finns pengar i projekt spelar liksom ingen roll eftersom anställning måste ske på längre sikt. Tiden bara tickar iväg, och jag blir bara mer och mer handlingsförlamad.


11 mars 2014, 13:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ouch Inco!
Jag håller tummarna för en snabb lösning.

Dagsform: Trött. Musikalisk.


11 mars 2014, 14:20
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack, det kan behövas. Min forskningsledare är inte särskilt optimistisk.


11 mars 2014, 14:22
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Till råga på allt har jag ont i hela kroppen. Det känns lite som att den håller på att falla isär, typ global foglossning. Och så har jag fortfarande ögoninflammation på båda ögonen. Och en arm som envisas med att domna bort. Och ingen aptit. Och känner mig liksom lätt förgiftad. Stress, antar jag.


11 mars 2014, 15:28
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Forskning om demensvård borde vara politiskt sprängstoff med tanke på hur alla(!) politiker går på om vårdskolaomsorg. Även om det kanske bara är floskler från en del, så borde man väl kunna dra nytta av det!? Och du är ju uppenbarligen (som det framstår för mig som lekman och tredje part i alla fall) duktig på det du gör - även om du nu inte spottar ur dig publikationer hela tiden.


11 mars 2014, 17:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jo, men som arbetsgivare vill de hellre ha en demensforskare som spottar ur sig publikationer hela tiden. Och måste de välja mellan en som inte gör det och ingen alls så väljer de det senare. De har ju redan andra demensforskare som spottar ur sig publikationer, så en mer eller mindre är skitsamma för dem. På högre nivå alltså, de som bestämmer. Att sedan mina kollegor vill ha mig där är irrelevant, för det är ju inte de som har det ekonomiska ansvaret.


11 mars 2014, 19:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron