Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Kortsiktiga livsmål 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kortsiktiga livsmål
Såna brukar jag vara hyfsat framgångsrik med. Typ "ta examen" och sånt. Nu har jag ett nytt! Man får numera donera organ på det "vanliga" sättet, anonymt via organkön, även som levande donator och inte bara efter döden. Tidigare fick bara släktingar och vänner donera, vilket är lite underligt eftersom det typ uppmuntrar till otillbörlig påverkan. Typ att familjemedlemmar förväntas donera och sånt.

Eftersom jag är entusiastisk till organdonation och till att vara altruistisk med främlingar, inte utöver familj/stam/lokalsamhälle utan istället för dem, ska jag bli mer hälsosam av mig (sänka min BMI litegrann...) och sen donera min ena njure anonymt.

Andra kan ju skriva om sina kort- eller medellångsiktiga livsprojekt i tråden antar jag.

10 mars 2014, 00:25
Moderator
Inlägg Re: Kortsiktiga livsmål
Det var en fin ambition.

Mitt kortsiktiga livsmål just nu är att få till en ny publikation innan mina chefer fullständigt ger upp om mig. Ett mindre kortsiktigt men ändå akut mål är att få till en fungerande skolsituation för min son.

10 mars 2014, 08:22
Medlem
Mitt högst prioriterade, kortsiktiga livsmål just nu är att bli klar med mitt spelmodsprojekt innan sommaren; om det inte är klart innan sommaren, då kan jag nog glömma att jobba i spelbranschen med dess hårda deadlines.

Ett annat kortsiktigt mål är att leva upp först mitt likvida kapital och sedan mitt bundna och sedan dö som eremit på en öde ö (eller varhelst jag råkar befinna mig).

Jag har även en del långsiktiga mål, men jag inser i allt större och större grad att de inte är, och aldrig har varit, realistiska, så det enda som återstår är det kortsiktiga målen.

13 mars 2014, 06:07
Medlem
Flytta över till mitt nybyggda hus något som känns som ett oöverstigligt berg, försöka ta mig ur
det mörka hål jag fallit ner i, hundarnas död tog mig ner djupt det är svårt att se sin vän dö och
ta beslutet när döden ska komma, skulle tittat bort och inte sett vissa saker, men veterinären
var nybörjare så jag var tvungen att hjälpa henne, hade inte något val....
Förhoppnigsvis ringer en kennel och berättar om det blivit några valpar vilken dag som helst, hoppas!!
Om det inte blir några titta på en kull kaukasisk ovtjarka, dom har dåligt rykte men det beror oftast
på ägaren, kan man inte bergs och herdehundar så kan det gå väldigt illa. Jag har haft en spansk
sådan ras i 30 år så jag ser inga problem.
Om inget ovanstående funkar, försöka överleva.

15 mars 2014, 20:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.